  • Data: 2007-09-24 10:33:11
    Temat: Re: Fakturowanie
    Od: Tristan <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 24 września 2007 09:48
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0709240928490.2840@athlon64>):

    > Nie, ze "zgodnego zamiaru stron".

    No to przecie o tym mówimy. Gość dostarcza łącze. Płacą mu albo po albo
    przed i wtedy zaliczka.

    > Popatrz na to tak: jak ktoś, kto ma dużo pieniędzy, zechce ci
    > "przywalić", to w myśl przedstawionej przez Ciebie tezy wystarczy,
    > żeby wpłacił milion złotych (albo ile tam potrzeba, żeby nie było
    > Cię stać na zapłacenie 22% VAT) i stwierdził ze "to zaliczka".

    a) No jak nie stać, skoro wlał pieniądze? To z nich zapłacę.

    b) Jeśli wlał i nie ma umowy po co, to odleję z powrotem przecież jako
    pomyłkę. Ja widzę dwie opcje: zaliczka albo pomyłka. Na pierwszą wystawiam
    FV na drugą reaguję odlaniem.

    > Właśnie tu jest brak logiki: mówisz, że jak oddasz, to to *nie była
    > zaliczka*?

    Ano. Albo oddam bo nie była zaliczka albo przyjmę jako zaliczkę.

    > Niby jakim prawem była wobec tego jednocześnie zaliczką? :)

    A kto mówi, że jednocześnie?

    przychodzi kasa:
    a) łapówka: oddaję, nie biorę
    b) pomyłka: oddaję
    c) zaliczka: fakturuję zaliczkowo

    jaka jeszcze jest możliwość?

    > Tak - właśnie przez fakt, że obie strony *chciały* tak ją potraktować!
    > Czyli jeśli klient weźmie i wpłaci pieniadze z tytułem "wpłata na ...."
    > *bez umowy*, to do uznania tego czegoś za zaliczkę trzeba jeszcze
    > "woli przyjmującego".

    A gdzie mówiłem inaczej?

    > Depozyt?

    No ale to chyba trzeba świadczyć stosowne usługi?

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@b...pl s...@o...pl a...@e...com.pl