  • Data: 2007-09-24 07:48:40
    Temat: Re: Fakturowanie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 23 Sep 2007, Tristan wrote:

    > (autor s...@a...pl

    > A czym? Wpłata wcześniej to zaliczka właśnie.

    Tristan, nielogiczne.

    > No. Z wpłaty wcześniej.

    Nie, ze "zgodnego zamiaru stron".

    Popatrz na to tak: jak ktoś, kto ma dużo pieniędzy, zechce ci
    "przywalić", to w myśl przedstawionej przez Ciebie tezy wystarczy,
    żeby wpłacił milion złotych (albo ile tam potrzeba, żeby nie było
    Cię stać na zapłacenie 22% VAT) i stwierdził ze "to zaliczka".

    > Ano nie. Mogę oddać

    Właśnie tu jest brak logiki: mówisz, że jak oddasz, to to *nie była
    zaliczka*?
    Niby jakim prawem była wobec tego jednocześnie zaliczką? :)
    Tak - właśnie przez fakt, że obie strony *chciały* tak ją potraktować!
    Czyli jeśli klient weźmie i wpłaci pieniadze z tytułem "wpłata na ...."
    *bez umowy*, to do uznania tego czegoś za zaliczkę trzeba jeszcze
    "woli przyjmującego".

    > Łapówka? Darowizna?

    Depozyt?

    pzdr, Gotfryd