  • Data: 2006-01-24 07:33:33
    Temat: Re: Faktura sprzedaży z datą 02.01.06r
    Od: gonia <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 23-01-2006 22:58, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Z tym że na KPiR *można* a na PK *nie można*.

    że się stosuje ustawę podatkową, a nie rozgranicza się ba KH czy KPR, że
    się powtorzę;-) nie pisałam nic o niczyich możliwościach;-)

    > Nie dostałem odpowiedzi czy w końcu na PK również[1] dla celów
    > podatkowych należy dzielić dochody (wirtualnie) na okresy
    > rozliczeniowe :)
    > Nie wiem, a tak z ciekawości...
    > [1] pytam czy "również", bo AFAIK dla celów rachunkowych należy.

    zarówno ustawa o rachunkowości, którą stosuje się dla książki również
    nakłada obowiązek, dla przejrzystości dzielenia - ale tylko w
    sytuacjach, kiedy miałoby to faktyczny wpływ na wynik jednostki, w
    pozostałych przypadkach nie trzeba
    a dla celów podatkowych, ustawy mówia to samo;-))))

    Danusia pytała się zaś, do którego roku należałoby dać przychód z usługi
    zakończonej i oddanej 2-01-2006. Moim zdaniem do 2005, ponieważ nie
    uwierzę, że 2 stycznia zostało zrobione coś więcej poza zapakowaniem i
    nadaniem do odbiorcy - dzielenie w takim przypadku byłoby bezsensowne.
    Jak ktoś się uprze, żeby dać to do przychodów 2006, to z kosztów
    należałoby wywalić do spisu wszystko, co się tyczy danej usługi - takie
    jest moje zdanie.
    A wracając do Twojego pytania - zarówno koszty są dzielone w czasie jak
    i przychody, zarówno podatkowo jak i rachunkowo, jak to już dobrze
    zagadałeś;-)

    g.