  • Data: 2006-02-02 13:05:05
    Temat: Re: Faktura sprzedaży z datą 02.01.06r
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 2 Feb 2006, gonia wrote:

    > tym, że znalazłam

    ...że coś takiego jest dopuszczalne :)

    > a ja nie uznaję że to koszt ogólny
    > moje prawo

    No to nie mam jak się kłócić ;)

    > noo, tutaj bym dyskutowała
    > jedyny wyjątek, to w ST przy zmianie profilu działaności

    On AFAIR dotyczy *zakazu* zaliczenia wydatku (a ściślej amortyzacji)
    w KUP.

    > natomiast co do pozostałych, to wypowiadał się wilokrotnie NSA - kup są
    > wszelki koszty poniesione w CELI OSIĄGNIĘCIA przychodu
    > i towim obowiązkiem jest udowodnienie, że taki był cel
    > to, co się stało potem to już insza inszość

    Oczywiście.
    Tylko że przy memoriale mamy drugą zasadę i zasadą jest przypisanie
    kosztów do uzyskanego przychodu.
    Zgadza się?
    Koszty "szczegółowe" (poniesione w celu uzyskania konkretnego
    przychodu) muszą być przypisane do tego przychodu.
    Więc wcześniej trudno je *uznać* za koszt.
    Pasuje?
    Straty (w rozumieniu wydatków na przychód który "nie wypalił"
    a nie kosztów większych od przychodu) są ryzykiem prowadzenia
    DG - i w tym rozumieniu są kosztem ogólnym, którego nie da
    się przypisać do konkretnego przychodu.
    Tak samo jak wydatków na ogrzewanie biura.
    Więc tak samo jak ogrzewanie należy zaliczyć w KUP bez
    związku z konkretnym dochodem.
    Też pasuje? ;)
    Stąd moje wnioski.

    > w uopdof jest tak?

    Oczywiście przyjmując iż mowa o memoriale.
    Przyznaję że sprawa jest hm... trudna: oparta jest o zapis każący
    powiązać koszty *z rokiem* uzyskania przychodu, na to że powinno
    to dotyczyć również bieżących rozliczeń wskazuje fakt że zaliczki
    na podatek oblicza się w oparciu *o te same zasady* w oparciu
    o które rozlicza się podatek.
    Przyznasz że nie ma przepisu pozwalającego rozliczać zaliczki
    w oparciu o INNE zasady niż podatek?
    Zacytuję:
    +++
    2. Dochodem z działalności gospodarczej stanowiącym podstawę
    obliczenia zaliczki u podatników prowadzących podatkowe
    księgi przychodów i rozchodów jest różnica pomiędzy wynikającym
    z tych ksiąg
    ^^^^^^^^^^^^
    przychodem i kosztami
    ^^^^^^^^^^
    jego uzyskania.
    ^^^^
    ---
    "jego uzyskania" - przychodu wynikającego z ksiąg, a nie jakiegokolwiek
    przychodu zaplanowanego/przewidywanego na przyszłe okresy.
    Więc jeśli nie ma podstaw żeby przyjąć iż można koszt poniesiony
    w związku z wydatkiem *uzyskanym* w następnym roku zaliczyć
    w rok poprzedni - nie widać podstaw żeby w ogóle zaliczyć KUP
    wcześniej niż został uzyskany przychód.
    Hm... oprotestujesz? ;)

    > nie licząc art, o których już dyskutowaliśmy?

    Tyle ich było że IMO lepiej nie powoływać się "ogólnie" a co
    najwyżej na konkretne z nich :)

    > ale przypominam, że prawidłowo prowadzona kh słuzy do wyliczenia dochodu
    > podatkowego
    > sam dochód bilansowy nie jest tożsamy z podatkowym

    OK, to chyba mamy "przyjęte" już poprzednio :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)