  • Data: 2006-01-31 09:49:10
    Temat: Re: Faktura sprzedaży z datą 02.01.06r
    Od: gonia <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 31-01-2006 00:38, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Czy na KH księgujesz przychód z f-ry VAT *z datą wystawienia f-ry* ?
    > IMHO - nie. Mylę się ?
    > A ja księguję.
    > Przepis podawałem.

    no fakt, zaskoczyłeś mnie....to zaskoczenie sprawiło, że wczytałam się
    troche bardziej w te 14
    I jestem w szoku wręcz;-))) zastanwiam się , czy ustawodawca faktycznie
    rodzielił tutaj tych, co mieli pecha trafiś na księgi handlowe jako tych
    gorszych, czy to przypadek?
    ja osobiście księguję jednak tak,przy fizycznych oczywiście, jaby byli
    na książce;-) jeżeli to było przypadkowe, to naprawiam błędy za
    ustawodawcę;P

    Czyli żeby pozbyć się wątpliwości co do tego
    > że mam rację iż UoR jest mi *niepotrzebna* do KPiR :)

    nigdy nie sugerowałąm, żeby to było komukolwiek potrzebne, a co dopiero
    tym, co są na książce;-)

    > Jak streszczę tak: ktoś kto zgodnie z twoją sugestią powydzielał
    > konta pod kątem podatkowym ma po prostu listę kont do podsumowania
    > celem wyliczenia przychodu podatkowego i kosztów podatkowych,
    > ktoś kto tego nie zrobił musi wykombinować jak z przychodu
    > rachunkowego i kosztów rachunkowych wywalić elementy niepodatkowe.
    > Też w uproszczeniu.
    > Pasuje ?

    tak jest

    > Ale już moment uznania za przychód podatkowy może się nie pokrywać.
    > Patrz przykład z samej góry :)
    > Przepis o zaliczaniu "w dniu wystawienia f-ry" dotyczy wyłącznie
    > KPiR. I podobnie istnieją wyjątki dla kosztów. Ze sposobami
    > rozliczania towarów handlowych na czele.

    tu już się nie zgodzę;-) chyba że znowu coś przeoczyłam, więc chętnie
    się pokajam

    > To i tylko to mnie pobudziło do działania: strach że przeoczyłem
    > gruby błąd w rozumowaniu.

    to byłoby niemożliwe;D

    > A!
    > No to mam jasność.
    > Oczywiście mógłóbym stanąć na głowie z dowodzeniem że całość rozumowania
    > da się wywieść wyłącznie z ustawy podatkowej :) oraz wnioskiem iż
    > przy KPiR+VAT wyjątek wynika właśnie z różnicy określenia momentu
    > powstania przychodu dla potrzeb podatku.
    > Przeszłoby ? ;)

    oczywiście że tak
    jak pomyslałam
    tylko że nie jestem pewna, czy jedno z drugim nie ma trochę wspólnego
    i czy jednak duzo prościej nie przechodzi sie od uor do uopdof

    > I powiem że po powyższym przykładzie rozumiem co miałaś na myśli.
    > Jakoś tak nie kojarzyłem z wystawianiem faktury *naprzód*.

    a widzisz?;-)

    > [..usługi podwykonawców...]

    > Hmm... ale tam nie ma o "robotach w toku".

    OK, miałam na myśli produkcję w toku, może trochę naciągane to, ale ja
    nie widzę przeciwskazań, kontorolujący też

    > Krótko mówiąc: "produkcja w toku" moim zdaniem ma postać
    > rzeczową.

    pewnie masz rację, tylko ja swoje racje wywalania z kosztów do jakiegoś
    remanentu przedstawiłam dużo wcześniej
    i nawet jeżeli to nie spełnia od strony technicznej, tak to nazwijmy,
    tego spisum to od strony podatkowej i owszem
    i dlatego ja będę obstawał przy swoim

    > Zakładając że przyjmuję iż możesz się nie zgadzać - czy
    > dość jasno wyjaśniłem gdzie IMHO jest różnica?

    ja może tylko wyglądam na blondynkę, ale zrozumiałam;-);D

    g.