eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiFa nie na tego klienta w maju a JPKRe: Fa nie na tego klienta w maju a JPK
  • Data: 2017-07-11 03:08:52
    Temat: Re: Fa nie na tego klienta w maju a JPK
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Tue, 11 Jul 2017 01:07:16 +0200, Kviat napisał(a):
    > W dniu 2017-07-10 o 23:22, J.F. pisze:
    >> Dnia Mon, 10 Jul 2017 22:34:41 +0200, Kviat napisał(a):
    >>> W dniu 2017-07-10 o 20:06, J.F. pisze:
    >>>>>> Wypisany na niej nabywca tej faktury nie otrzymal.
    >>>>> I bardzo dobrze. Nie miał jej otrzymać. Gdyby ją otrzymał, to wtedy ta
    >>>>> faktura dokumentowałaby fikcję, przecież towaru nie kupił i go nie dostał.
    >>>>
    >>>> Wiec nalezy ja anulowac ? :-)
    >>>
    >>> Ludzie... czytajcie ze zrozumieniem. Fakturę (z błędem) otrzymał
    >>> prawdziwy nabywca. Do obrotu została wprowadzona faktura, czyli dokument
    >>> dokumentujący prawdziwe zdarzenie, ALE Z BŁĘDEM.
    >>> TO NIE JEST ZBRODNIA :) To się koryguje fakturą korygującą i już.
    >>> Pewnie, że gdy na 100 wystawionych faktur 80 będzie z takim błędem, to
    >>> US raczej nie przejdzie obok tego obojętnie. Ale nie popadajmy w paranoję...
    >>>
    >>> Anulowaniu podlegają dokumenty wystawione omyłkowo do nieistniejącej
    >>> transakcji. Zwykle to wynika z błędów organizacyjnych w firmie:
    >>> Np. przychodzi klient i mówi:"chcę kupić długopis czy cośtam". Ty mu
    >>> wystawiasz fakturę, faktura weszła do systemu. A teraz on mówi:
    >>> "rozmyśliłem się" i wychodzi.
    >>> Zostałeś z fakturą, która:
    >>> 1) Dokumentuje nieistniejącą transakcję (nie było wydania towaru, czyli
    >>> czynności opodatkowanej)
    >>> 2) Nie została wprowadzona do obrotu
    >>
    >> No to po takim opisie, jak do transakcji dojdzie, ale klient powie
    >> "moment, ja jestem Kowalski Adam, a nie Jan, i nip tez mam inny",
    >
    > Psychicznie chorzy też mają prawo kupować w sklepie. Dziwniejsze rzeczy
    > się zdarzają.

    Nie chory klient, tylko pomylka sprzedawcy. Wybral zlego klienta z
    listy. Faktura lezy na stole, a klient mowi "omylka".

    >> To mamy dokument omylkowo wystawiony do nieistniejacej transakcji
    >> sprzedazy Janowi Kowalskiemu. A skoro nie wprowadzony do obrotu, to
    >> mozna anulowac.
    >
    > To co pisałem w poprzednich postach jest zbyt proste, żeby marnować czas
    > na tłumaczenie tego piąty raz.

    OK, tylko tu anulowac mozna.

    >>>>>>> Faktura ta dokumentuje prawdziwą transakcję.
    >>>>>> Ale w falszywy sposob.
    >>>>> Że co? Jaki fałszywy sposób? O czym Ty piszesz?
    >>>> O danych nabywcy.
    >>> To nie jest fałszerstwo. Przecież nikt tej faktury nie sfałszował.
    >>
    >> To niech bedzie "poswadczyl nieprawde" :-P
    >
    > Serio? Bo teraz nie wiem czy zacząłeś żartować i nie chcę nieadekwatnie
    > zareagować...
    > Nie. To nie jest poświadczenie nieprawdy.

    Skoro wystawiasz fakture o sprzedazy towaru firmie B, a towar
    sprzedales firmie C ... to na moj gust nieprawda :-)
    Trzeba szybko anulowac/skorygowac/podrzec.

    > Zrozum wreszcie: w tym roztrząsanym przypadku nie było celowości. Nikt
    > nie sfałszował faktury, nikt nie poświadczył nieprawdy, nikt nie chciał
    > wyłudzić VATu na jakieś "lewe faktury" czy co tam sobie jeszcze możesz
    > wymyślić...
    > To był BŁĄD. Zwykły BŁĄD. Niektórym widać trudno w to uwierzyć, ale
    > ludzie naprawdę popełniają też błędy bez złych intencji.

    A korygowac wolno tylko POMYŁKI :-P

    >>>>> Nic. System dostanie korektę. A jak algorytmowi zapali się czerwona
    >>>>> lampka, to najwyżej poproszą o wyjaśnienie.
    >>>>
    >>>> No coz, poczekajmy, moze nam kolega napisze jak sie skonczylo.
    >>>> Bo teraz prosza o wyslanie skorygowanego JPK,
    >>>
    >>> Chyba coś przegapiłem... Masz na myśli to, że zadzwonił na infolinię "i
    >>> tak mu powiedzieli, żeby tak zrobił"?
    >>> No ja bym tego nie potraktował jak prośby ze strony US... :)
    >>
    >> Nie, po kontroli US pismo napisze, ze mu sie nie zgadza i prosi o
    >> korekte JPK lub deklaracji.
    >
    > Dziwne. Bo napisałeś: "Bo teraz prosza o wyslanie skorygowanego JPK"
    > To proszą, czy dopiero poproszą? I skąd wiesz czy poproszą?

    Bo juz tak fama niesie ..

    > Może ma taką niezgodność danych jedną na 100 tysięcy faktur?

    W sensie ze tak duzo, czy tak malo ?
    Jak malo, o tym bardziej poprosi o wyjasnienia, albo kontrole przysle.
    Po to przeciez ten system jest.

    > A poza tym (jeszcze raz piszę, ręce opadają...) to nie będzie korekta
    > jpk_vat.
    > Faktura korygująca dane nabywcy będzie (powinna być) w jpk_fa.

    No to przechlapane.
    Bo na razie maja JPK_VAT, i tu widza rozbieznosci.

    Zaraz - faktur korygujacych nie ma tez w JPK_VAT ?

    >> Sejm jakos niewyraznie zapisal, to urzednicy moga pominac w
    >> specyfikacji.
    >
    > To spekulacje. Pominęli cy czy nie?
    > Zresztą nieważne. Co to zmienia dla tego tematu? Z plikami jpk czy bez
    > plików jpk takie błędy koryguje się tak samo jak przed czasami jpk.

    Kolega, ktory o to pyta, ma chyba inne zdanie, jak sie to robilo
    dawniej :-)

    >>>>> Sprawa jest prosta jak drut, a tu w wątku padają jakieś dziwne porady
    >>>>> kombinacji i wachlowania dokumentami...
    >>>>
    >>>> A jednak dopiero w jakis interpretacjach znalazles odpowiedz.
    >>>
    >>> Nie nie nie :)
    >>> Podałem je jako podparcie do tego co napisałem. Żeby mi ktoś nie
    >>> napisał, że to sobie z palucha wyssałem.
    >>
    >> Skoro interpretacje byly, to znaczy, ze nie bylo wyraznie zapisane czy
    >> powszechnie znane.
    >
    > To nie jest argument. W tym kraju trzeba przez miesiące prowadzić debaty
    > i konsultacje, bo społeczeństwo ma problem ze zrozumieniem instrukcji
    > postawienia krzyżyka w kratce w książeczce do głosowania podczas
    > wyborów. Jednego krzyżyka...

    Jak piszesz "na karcie do glosowania nalezy postawic tylko jeden
    krzyzyk", i wreczasz broszurke z kilkoma kartkami, to co sie dziwisz.

    > Myślisz, że tak łatwo napisać przepis prawny, który musi być wyraźny i
    > zrozumiały dla wszystkich? Nie da się dla wszystkich.

    Dajzesz spokoj, to co teraz zrobio sie z tych ustaw podatkowych, to
    jakis koszmar.

    > Niektórzy nie powinni zajmować się księgowością, a się zajmują. Czasem z
    > konieczności, bo jakby taki mikro miał jeszcze zapłacić te 50 zł do
    > biura rachunkowego, to by mu te 50 zł zabrakło do zapłaty ZUSu, więc
    > ściąga z gazetki jakiś darmowe cośtam do prowadzenia KPiR i potem
    > zdziwienie, że nie da się wystawić korekty danych nabywcy.
    > Taki jest u nas obraz przedsiębiorczości.

    Nie ma klienta, to siedzi i wypelnia KPiR.
    Ale ... jaka pewnosc, ze biuro za 50 zl dobrze wypelni ?

    >>> Czyli poprawka błędu w nazwie - OK, literówka w NIPie - OK, a nawet
    >>> błędu w numerze faktury (ktoś może ręcznie klepać i nadawać numery np. w
    >>> jakimś exelu i też się pomylić) - też OK. To wszystko notą.
    >>
    >> Wystawioną przez odbiorce.
    >> On bedzie swietnie wiedzial, ze wystawca sie w numerze faktury
    >> pomylil, wiec mu to skoryguje :-)
    >> No ale pewnie tak, przeciez tam (w Sejmie) idioci nie pracuja :-P
    >
    > Zastanów się czasem zanim coś napiszesz.
    > Wystawca w zakresie swoich możliwości, a odbiorca swoich.
    > Jeżeli jako sprzedawca pomylisz się w numerze, to ty korygujesz ten
    > numer. Nabywca nie ma możliwości stwierdzić pomyłki. To przecież
    > oczywiste i nie potrzeba do tego idioty z sejmu żeby to ogarnąć.
    > Więc nie rozumiem po co z tego kpisz, skoro to oczywiste, że nie jest
    > tak jak piszesz.

    Mowa wyraznie o nocie korygujacej wystawianej przez nabywce, i
    wymienia sie co mozna w niej skoygowac.
    Ale przez ten koszmar na ktory narzekalem powyzej, to sami juz sie nie
    orientuja w ustawach.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1