  • Data: 2017-07-12 18:01:15
    Temat: Re: Fa nie na tego klienta w maju a JPK ps
    Od: papuga <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 12 Jul 2017 16:02:03 +0200
    Kviat wrote:

    > I co z tego?
    > Ja też nie mam. Wykorzystuję do tego inną możliwość, o której już
    > pisałem. Wystawiam fakturę korygującą do dokumentu (faktury)
    > nieistniejącego (w systemie).

    Nie mam takiej możliwości. Jedynym miejsce (o którym wiem) jest
    kartoteka faktur VAT i na danej FV jest przycisk "Korekta".
    Musi istnieć dokument.

    Ile razy można pisać.

    > Próbuję zrozumieć Twój tok postępowania...
    > Czyli jak do tej pory musiałeś wystawić fakturę korygującą do jakiejś
    > historycznej faktury (np. sprzed 3 czy 4 lat), to wypisywałeś to
    > ręcznie, a potem dopisywałeś też ręcznie do wydrukowanego bieżącego
    > rejestru?

    Kiedyś był osobny pr. Sprzedażowy i osobny księgowy. Wystawiało się
    korekty z powiedzmy excela.
    Tak, ręcznie do rejestru. Mniejsza o to.

    > Nie. Faktura korygująca nabywcę nie wchodzi ani do jpk_vat
    > czerwcowego, ani do jpk_vat majowego, ani do żadnego innego jpk_vat.
    > Wchodzi do jpk_fa.
    > Było o tym wielokrotnie w tym wątku, jak również możesz się tego
    > dowiedzieć ze stron informacyjnych MF i w "pytaniach i odpowiedziach
    > do jpk".
    > Podawałem linki.

    What? Jeżeli tak, to pardon. Ale przecież te linki o tym nie mówią.
    Kto i gdzie to napisał w tym wątku, że korekty _nabywcy_ nie idą do
    JPK_VAT?
    """
    36. Jak należy uwzględnić korektę nabywcy na fakturze sprzedaży
    gdzie zmienić w JPK i rejestrze , w jakim okresie?

    Zależy od przyczyny korekty. Zasadniczo - zmiana nabywcy jest
    dokonywana fakturą korygującą (lub notą korygującą) i nie wpływa to na
    JPK_VAT. Faktura korygująca (na bieżąco) zostanie uwzględniona w JPK_FA
    jak każda inna faktura.

    """
    Pisze "nie wpływa" i że ...,
    OK, od tego jest JPK_FA by dodatkowo rozbić to na atomy (i poplątać
    wszystko jeszcze bardziej?).
    Ze słów "nie wpływa" i "zostanie uwzgledniona w JPK_FA" mam
    wyinterpretować, że nie wykazuje się w JPK_VAT? To nie mogli zwyczajnie
    napisać "nie wykazuje się w JPK_VAT" ?
    A może kwota 0.0 takiej korekty nie wpływa na VAT?
    Co poeta miał na myśli?

    [BTW] Napisałem, że w JPK_VAT v1 (2016r) nie było danych klienta. Z tego
    co teraz sprawdziłem - były - tylko że nie było NIP-u :) - był adres i
    nazwa.

    ---
    W moich plikach JPK_VAT.xml są wykazane korekty z kwotami ujemnymi.
    Oczywiście są to "zwykłe" korekty.

    > Czyli, jeżeli ktoś zaczął działalność dwa, trzy, cztery lata temu i
    > księgi prowadził ręcznie, a teraz zapragnął księgować przy pomocy
    > komputera, to gdy kupi program, który Ty używasz, to może od razu po
    > kupnie ten program wyrzucić do śmietnika?

    Czemu wyrzucić. Takich programów jest wiele. To JPK skomplikowało
    sytuację. I teraz już tak, może taki program wyrzucić, albo poradzić
    sobie jakoś (np. zostać informatykiem). Napisałem wyżej wniosek; nie ma
    korekt nabywcy? - no to może być kicha.

    Zaczynamy abstrahować od sytuacji. Wszędzie tabuny klientów czekających
    po korekty (może jak ktos sprzedaje przez internet to ma takie
    problemy, link:
    http://ksiegowosc.infor.pl/podatki/vat/faktura/74257
    4,Jak-skorygowac-bledne-dane-nabywcy-na-fakturze.htm

    > Ja jeszcze nie spotkałem programu do prowadzenia księgowości, który
    > nie miałby możliwości wprowadzenia wartości magazynów, stanów
    > magazynowych, bilansu otwarcia itp., w przypadku gdy przedsiębiorca
    > nie zaczyna od zera tylko już prowadzi działalność od lat.

    Ma BO magazynu, ma BO sald KH. Z saldami kont był problem
    większy. Wprowadzili ręcznie, świat się nie wywrócił.

    > A skoro można zacząć w danym roku prowadzić na komputerze, to _musi_
    > być w programie możliwość utworzenia korekty do np.faktury z roku
    > poprzedniego, kiedy przedsiębiorca komputera i programu jeszcze nie
    > miał.

    (j.w.) Przed JPK nie było to problemem. Teraz się stało.

    > Napisz proszę konkretnie jaki to program, który nie ma takiej
    > możliwości. Bo coś mi się mocno wydaje, że jest, ale nie wiesz gdzie
    > szukać.
    >
    > Z ciekawości aż jestem gotowy zainstalować demo takiego dziwadła.
    No dobrze. Nie zależało mi na podawaniu, bo i po co.
    d g c s . p l
    - Pakiet Firma, (pełne) demo działa 30 dni, ma jakieś tam przykładowe
    dane. Tylko wydruki z napisem "DEMO" i nip 0000.
    Działa na firebird 2.5 (instaluje na życzenie w trakcie), instaluje się
    chyba na C:/dgcs/), raczej łatwe do usunięcia (cos ze 120MB instalka).

    > Automatyczne wystawianie dokumentów magazynowych do faktury, to w
    > każdym normalnym programie można ustawić jako opcję i w każdej chwili
    > to włączyć/wyłączyć, nawet dla pojedynczej faktury.

    > Nie widzę w tym nic nadzwyczajnego :)
    Po raz kolejny tłumaczę dla jasności to: 'nic nadzwyczajnego', bo co raz
    się powtarza w innych miejscach: "wystaw FV do WZ".

    > Nie wierzę :)
    > Ale OK... Tak jak wyżej pisałem, podaj proszę nazwę (i najlepiej
    > wersję) tego programu.

    > Serio? Informowaliście wszystkich swoich kontrahentów, że mieliście
    > kaprys zmienić program? Jezusmariamisiek :):)
    [ciach]
    Zaczynasz wpadać w amok złośliwości ;)
    Co w tym takiego niesamowitego. Widać radzimy sobie :P Dać nam medal.

    > To nie jest kwestia uważania. Nikt się z tą informacją, że takie
    > testy są/będą, nie kryje.

    No bo tylko głupiec by nie skorzystał, a tam przecież nie pracują ..

    > Nie każda niezgodność to od razu fałszerstwo czy jakaś mafia
    > karuzelowa.

    Mówię tylko o przypadkach szukania kasy jak pójdzie dyrektywa
    "przycisnąć".

    > To skoro często przychodzą, to chyba nie ma się czego bać?
    [ciach]
    Wybacz, nie odniosę się. Masz tu swoje zdanie, ja swoje.

    [ciach]
    > Faktura pierwotna zostawała niezmieniona. To dlaczego teraz chcesz
    > coś zmieniać w komputerze? Przecież zasady się nie zmieniły.
    By do JPK trafiło to co .. ma trafić? tylko co ma trafić? - i to jest
    pytanie.

    [ciach]

    > Wytłumacz proszę, w jaki sposób chcesz poprawić jpk, który już
    > wysłałeś do US?
    > Masz jakiś dostęp do serwerów US?
    Jakie poprawić? - aha - że poprawiłem w bazie i powinienem cofnąć czas?
    Na stronach MF (czy coś) pisało, że ponowne wysłanie danych (z cyfrą
    2-korekta, albo i nie - po najnowszej dacie pliku) zastępują poprzednie.
    Czy analizują zmiany jak nie było zmian w kwotach? - pewnie tak.

    > To co chcesz zrobić, to _kombinowanie_ z wysyłką _kolejnego_ pliku
    > jpk. Jak wyślesz "poprawiony" plik do US, to tamten wcześniej wysłany
    > nie zniknie automagicznie.
    No, jak wyżej.

    > To po co się tak bezsensownie podkładać i w tak oczywisty sposób
    > informować US, że grzebiesz i poprawiasz dokumenty?

    Wyślę - kara?
    Nie wyślę - kara. ?
    Ty że nie wysyłać, info z US koniecznie wysyłać. OOoodjazd.

    > I co z tego? To nie jest przestępstwo. W razie kontroli pokazujesz,
    > że problem rozwiązałeś/naprawiłeś zgodnie z przepisami.
    > Poprawionego nabywcę dostaną w pliku jpk_fa, o czym sami piszą na
    > stronach informacyjnych.
    Ale my nie wysyłamy jpk_fa. Powinniśmy? Nie jesteśmy "duzi".

    > Sprawdzić najpierw czy faktycznie nie ma ;)

    Dzwoniłem.

    > Pozdrawiam
    > Piotr

    również pozdrawiam

    i męczy mnie już ten temat. Dajmy sobie odbój. Coś tam zdecydujemy,
    mamy jeszcze kilka dni.