    From: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ewidencja sprzedazy VAT
    Date: Thu, 25 Jan 2007 20:26:55 +0100

    t wrote:

    > Podstawa prawna: Ustawa o VAT. W którymś artykułe w dziale o prowadzneiu
    > ewidencji
    > jest zapisane że ewidencje mają zawierać wszelkie niezbędne dane do
    > wypełnienia deklaracji.
    > No więc skoro na deklaracji pojawia się ta kwota to wypadałoby żeby
    > skądś się brała.

    Niby tak.

    > Popatrz na to tak - jeśli nie potrzeba tej ewidencji to to że będziesz
    > ją miał nic nie zmieni,
    > natomaist jeśli jest potrzebna to będie jak znalazł.

    Ja się przed tym nie bronię, tylko niestety ifirma.pl tego nie
    umożliwia, co oznacza że ewidencje VAT musiałbym prowadzić "recznie".
    Niby żaden problem chociaż wykonywanie tej samej roboty w dwóch
    miejscach kłóci się nieco z moim poczuciem zdrowego rozsądku.

    > Ja mam w ES VAT odpowiednią kolumnę na sprzedaż NP, US sobie kseruje co
    > miesiąc wszytskie papiery
    > bo wnoszę o zwrot, i jak do tej pory zero problemów - wszytsko łatwo i
    > przyjemnie.
    >
    > I jeszcze ze jedno - te usługi nie podlegają opodatkowaniu na terenie
    > kraju,
    > co nie jest równoznaczne z tym że nie podlegają regulacjom ustawy.

    Tak. Wiem. Dlatego tłumaczenie konsultantów ifirma.pl wydaje mi się -
    delikatnie mówiąc - mętne.

    Pomęcze ich trochę, żeby dorobili to w serwisie.

    Pozdrawiam

    Piotrek