  • Data: 2007-01-25 19:45:51
    Temat: Re: Ewidencja sprzedazy VAT
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

    t wrote:

    > Podstawa prawna: Ustawa o VAT. W którymś artykułe w dziale o prowadzneiu
    > ewidencji
    > jest zapisane że ewidencje mają zawierać wszelkie niezbędne dane do
    > wypełnienia deklaracji.

    W grę wchodzi chyba tylko art. 109 i 110

    Ale przeczytalem oba -jak mi się wydaje - ze zrozumieniem i nigdzie nie
    jest napisane że mam obowiązek ujmować w ewidencji operacje, które nie
    podlegają.

    Zresztą wiele mówiące jest to, że tzw. eskspert w informacji podatkowej
    też nie potrafil się powołać na konkretny przepis, który nakładałby na
    mnie konieczność ewidencjonowania operacji nie podlegajacej VAT.

    > No więc skoro na deklaracji pojawia się ta kwota to wypadałoby żeby
    > skądś się brała.

    A KPiR? Przecież zawiera informację na temat tej nie podlegającej VAT
    operacji.

    > Popatrz na to tak - jeśli nie potrzeba tej ewidencji to to że będziesz
    > ją miał nic nie zmieni,
    > natomaist jeśli jest potrzebna to będie jak znalazł.

    Tak jak napisałem poprzednio rozumiem to.

    Z różnych względów nie chciałbym rezygnować z używania iFirma.pl
    Ale nie chciałbym też spierać sie z US w NSA.
    Tak więc chyba po prostu założę oddzilną ewidencję sprzedaży VAT.

    Pozdrawiam

    Piotrek