  • Data: 2007-01-25 19:59:11
    Temat: Re: Ewidencja sprzedazy VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 25 Jan 2007, Piotrek wrote:

    > W grę wchodzi chyba tylko art. 109 i 110
    >
    > Ale przeczytalem oba -jak mi się wydaje - ze zrozumieniem i nigdzie nie jest
    > napisane że mam obowiązek ujmować w ewidencji operacje, które nie podlegają.

    Ale obowiazek ujmowania wszystkiego co bedzie na deklaracji znalazłeś?
    ;)

    > Zresztą wiele mówiące jest to, że tzw. eskspert w informacji podatkowej też
    > nie potrafil się powołać na konkretny przepis, który nakładałby na mnie
    > konieczność ewidencjonowania operacji nie podlegajacej VAT.

    Chyba prowokujesz :>
    Jak to "nie podlegającej VAT"?
    Jeśli nie podlega pod VAT, to jak rozumiem trzymając się twardo
    własnego zdania również nie odliczasz VAT od zakupów związanych z tymi
    czynnościami? ;)
    Owe czynności *nie podlegają opodatkowaniu*.
    Ale *podlegają ustawie* - w tym miejscu, w którym napisano:
    8. Podatnik ma również prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę
    podatku naliczonego, o której mowa w ust. 2, jeżeli importowane lub nabyte
    towary i usługi dotyczš:
    1) dostawy towarów lub œwiadczenia usług przez podatnika poza terytorium
    kraju, jeżeli kwoty te mogłyby być odliczone, gdyby czynnoœci te były
    wykonywane na terytorium kraju, a podatnik posiada dokumenty, z których
    wynika zwišzek odliczonego podatku z tymi czynnoœciami;

    :)

    > A KPiR? Przecież zawiera informację na temat tej nie podlegającej VAT
    > operacji.

    Ale z 109.3 wynika wprost, że ma wynikać z ewidencji VAT.
    A w "urzędowej" KPiR nie ma *odzielnego* podsumowania dla wybranych
    rodzajów transakcji.

    > Z różnych względów nie chciałbym rezygnować z używania iFirma.pl
    > Ale nie chciałbym też spierać sie z US w NSA.
    > Tak więc chyba po prostu założę oddzilną ewidencję sprzedaży VAT.

    Acha.

    pzdr, Gotfryd