    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Delegacja dla kogo?
    Date: Fri, 18 Jul 2003 23:29:27 +0200

    On Fri, 18 Jul 2003, Karol wrote:

    >+
    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> [...]
    >+ > On Fri, 18 Jul 2003, GHospod wrote:
    >+ >
    >+ > >+ Użytkownik Baton <k...@p...fm> [...]
    >+ > >+ > 2. Czy mozna wystawic delegacje czlonkowi zarzadu
    >+ > >+ > sp. z o.o. nie bedacemu
    >+ > >+ > w stosunku pracy z ta spolka? [...]
    >+ > >+ A nie latwiej zawrzec umowe zlecenia z punktem
    >+ > >+ o pokryciu wszelkich kosztow [...]
    >+ > A mogę poprosić o podstawę prawną, pozwalającą pokrywać koszty
> [...]

    IMHO nie :), aczkolwiek mogłem źle ująć zakładając z góry
    nieprawidłowe zaliczenie/zaksięgowanie wartości biletów
    czy "kilometrówki", co miejsca mieć nie musi :) bo co
    najmniej jedno prawidłowe rozwiązanie istnieje
    (darowizna :>!) a może ich być kilka.

    >+ Jak sie strony umowia, to co w tym widziesz złego.

    Od strony merytorycznej: nastąpi dwukrotne odliczenie KUP,
    raz w ramach ryczałtu (po stronie zleceniobiorcy), drugi
    raz w ramach "rozliczania delegacji" (po stronie zleceniodawcy).
    Od strony formalnej: w rozporządzeniu jest AFAIR jak w GP:
    "Zaniechanie to nie ma zastosowania do przychodów, o których mowa
    w art. 13 pkt 2, 4, 6 i 8, art. 14 i art. 18 ustawy, jeżeli
    œwiadczenia te zostały zaliczone do kosztów uzyskania przychodów
    przez otrzymujšcych je podatników."

    Przyznam że taka konstrukcja pozwala formalnie przyjąć jak
    proponujesz:

    >+ > Podsumowując: jak proponowałeś rozliczyć owe "pokrycie
    >+ > kosztów" po stronie zleceniodawcy ??
    >+
    >+ Normalnie. Np. faktura.

    ...ale wtedy zleceniobiorca nie może ująć owej faktury w swoich
    kosztach (IMHO oznacza to również, że nie wolno mu policzyć
    20% ryczałtu !) a zaliczenie ich wtedy do KUP zleceniodawcy
    jest IMHO wątpliwe (bo skoro *nie jest* "delegacją" - a nie
    jest - to czym jest, darowizną ?? Właśnie o to pytałem :))
    Z opisu w GP wynika że rozporządzenie nakazuje potraktować
    je wtedy jako przychód dla zleceniobiorcy - a to IMHO
    również wyklucza uznanie ich za "delegację", czyli coś
    co wolno wrzucić w KUP zleceniodawcy.

    "Na rozum" taka kontrukcja mogłaby ujść: zleceniobiorca
    zalicza bilety/kilometrówkę do przychodu [wirtualnego :]],
    a zleceniodawca - do KUP; *ale* ...to możnaby (szczególnie
    przy OF na 40% PIT oraz firmy CIT) uznać za "przerzucanie
    kosztów" jeśli brak podstawy do uznania za KUP (koszty
    poniósł zleceniobiorca, nie zleceniodawca - on nie
    jeździł ! - IMHO). Przecież to nie rozum, to podatki :[
    No to co: zleceniobiorca rezygnuje z 20%ryczałtu KUP,
    rozlicza resztę kosztów (lub nic) ALBO wartość biletów
    doliczamy mu do przychodu (ucieszy się jak jasny gwint :))
    *i* - IMHO - mamy problem z zaliczeniem tegoż z KUP
    u zleceniodawcy... Ja tam jestem przeciw !!

    Kwestię że w przypadku "on subject" IMHO jest prosto
    i oczywiście: zamiast kombinować trzeba "po prostu"
    wystawić delegację dla "niepracownika niezleceniobiorcy"
    pomijam, bo rozumiem że tu mnie nie obtentegowujesz :) ?

    pozdrowienia :) Gotfryd