  • Data: 2003-07-19 06:44:42
    Temat: Re: Delegacja dla kogo?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 18 Jul 2003, Karol wrote:
    [...]
> [...]
    >+ rodzaju "uslugi", o ktorej napisal Baton.
    >+ Zlecniodawca zleca zgodnie z umowa wykonanie "uslugi - zalatwienia sprawy w
    >+ miescie X" za kwote Y brutto.
    >+ W warunkach umowy dodaje sie, ze koszty dodatkowe zwiazane z wykonaniem
    >+ uslugi pokrywa zleceniodawca (np. koszt przejazdu (*), hotel itp.).
    >+ Natomiast zleceniobiorca wystawia rachunek do umowy zlecenia za sama usluge,
    >+ na kwote Y brutto z uwzglednieniem zryczaltowanych KUP przy obliczaniu
    >+ zaliczki na podatek.
    >+ Nie widze w powyzszym rozwiazaniu zadnych zagrozen podatkowych,

    No to mamy rozbieżność :)
    W przedstawionym scenariuszu ów hotel i koszty przejazdu powinny być
    doliczone do przychodu zleceniodawcy :], o ile poprawnie czytam co
    popisano w przepisach i komentarzach :)

    >+ a takze
    >+ powodu, dla ktorego zleceniobirca nie ma prawa do zryczaltowanych KUP.

    Jak doliczysz mu do przychodu... to chyba wtedy ma prawo :] !

    >+ Byc moze moje rozumowanie jest obarczona jakims błedem, ale mysle, ze
    >+ grupowicze obeznani na co dzien z podatkami wytkna mi te bledy bezlitosnie.

    Z chęcią poczytam :) (bynajmniej nie mam nic przeciw wytykaniu *mi* :))
    [...]

    >+ (*) Trzeba jeszcze rozwiklac kwestie ujecia jako KUP kosztow przejazdu
    >+ samochodem zleceniobiorcy.

    A to tylko wracając od dygresji do właściwego wątku :)
    Jako rzekłem - IMHO nie widzę przeciwskazań żeby "po prostu" uznać
    że firma ma prawo wystawić regularną delegację osobie która nie jest
    pracownikiem ale również nie ma umowy pozwalającej rozliczyć koszt :)
    Czy w tej kwestii się zgadzamy ? (bo na razie *nikt* mnie nie
    poparł ! Może jakaś kolejna nowelizacja była, w końcu to już ponad
    kwartał od tamtej wykładni... ;> !)

    pozdrowienia, Gotfryd