    From: "pix" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG a bank
    Date: Sat, 28 Sep 2002 14:28:55 +0200

    > Toż o ile umiem czytać mowa była o "wartości dowodowej"
    > a nie "byciu dowodem" :)

    Toż nie kwestionuję Twojej umiejętności czytania ;-)
    Tym niemniej pisałem o wartości dowodowej, a nie _informacyjnej_.
    Ale to już raczej spór semantyczny - być może faktycznie nie wyraziłem
    się dostatecznie precyzyjnie.

    > Od czasu do czasu bank *musi* wpółpracować ;)

    A zwłaszcza z USem przeciwko klientowi ;-)

    > Hm... :]
    > Ja tam jestem zdania że "technologia prawa" która była przedstawiana
    > podczas prac nad 'nowymi dowodami' (osobistymi) wcale nie jest
    > taka zła.
    (..)
    Nie śledziłem tej sprawy, więc nie podejmuję się polemiki ;-)

    > A *później* obowiązuje ogólna zasada: ten kto chce "wywieść
    > skutki prawne" ten powinien dowodzić.
    (..)

    No i sam widzisz :-))
    Przecież z tego wprost wynika, iż chcąc np. wywieść skutki prawne
    "przeciwko"
    bankowi dobrze jest dysponować jakimiś dowodami.

    > Sugerujesz że jak przyjdę z dowolnie 'uprawomocnionym'
    > świchem - to uwierzysz że wpłaciłem ci jakąś *znaczną*
    > sumę bez sprawdzania czy pieniądze rzeczywiście "widać"
    > na koncie ??? I dasz mi na tą kwotę np. weksel ?

    Niczego takiego nie sugerowałem, tym bardziej w odniesieniu
    do "świcha" ;-)

    > Przyjmijmy że będzie to cyfrowo uwierzytelnione
    > potwierdzenie przelewu...
    > Trzymam za słowo :)

    A to już troszkę co innego - cyfrowe uwierzytelnienie wydaje się być
    na tyle wiarygodne że pozwala podnieść poprzeczkę.
    Co prawda osobiście "znacznych" (dla mnie) sum bym nie ryzykował,
    ale akceptowalny limit byłby znacząco wyższy co w wielu przypadkach
    mogłoby usprawnić działalność gosp.

    > [pozdrowienia: goto pozdrowienia] (żeby nie przedłużać :))
    > - Gotfryd

    Wzajemnie, Pix