  • Data: 2007-11-14 23:10:45
    Temat: Re: Aport samochodu do S.C. a PCC i umowa spółki
    Od: "bArT" <b...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    "Gotfryd Smolik news" wrote ...

    > IMHO - tak.
    > Spółka nie jest "osobą", spółkę stanowi "wkład" wniesiony na podstawie
    > umowy oraz sama umowa. Z niczego więcej SC się nie składa :), choć
    > ów twór może być np. podatnikiem (VAT dla przykładu).

    > To czym byłby w takim układzie ów samochód?
    > Aport oznacza "wkład rzeczowy", a do spółki nie da się niczego "wnieść"
    > inaczej niż umową.

    > IMHO to drugie wynika z faktu, że jest jawny zakaz "wyjmowania" ze spółki
    > czegokolwiek podczas trwania tejże spółki (poza zyskiem do podziału
    > w roku obrachunkowym oczywiście).

> [...]

    Dzięki za info. Otrzymałem taką propozycję rozwiązania kwestii umowy, że
    jeśli umowa zawierać będzie klauzulę, z której wynika, że wniesienie aportem
    wkładu znacznej wartości nie zmienia udziału poszczególnych wspólników; nie
    wymusi to zmiany umowy spółki a tym samym opłaty PCC - no nie wiem jak to
    traktować.

    Żeby była jasność kwoty są niewielkie, ale nie chcę być "frajerem" płacąc za
    coś czego nie muszę.

    pozdr.
    bartek