  • Data: 2007-11-19 21:13:07
    Temat: Re: Aport samochodu do S.C. a PCC i umowa spółki
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
    > "wyjąć" a wierzyciele indywidualni wspólników też nie mogą "wyrwać")
    > chronionych praw dawanych przepisem majątkowi spółki jest integralność
    > jej majątku, nie można pozwolić, aby wspólnicy mogli naruszać ową
    > integralność w ten sposób, że ujawnienie faktu "wniesienia" uzależnią
    > od tego czy po majątek chce sięgnąć wierzyciel czy oni sami!
    > Przyjmuję, że nie czepiamy się formalnego znaczenia słowa "aport"
    > (w SC to się nazywa "wkład" a nie "aport").

    > I tego na mój gust, ze wzglęu na ww. przepisy, nie wolno robić
    > inaczej niż przez "zawarcie umowy" (nieważne, ze zmiany czy jak kto

    Gotfryd - litości - niczego nie chcę "obchodzić" - pytanie było o PCC. Mówimy o
    podniesieniu kapitału a nie jego obniżeniu. Mówimy o sytuacji , w
    której "wkład" lub "aport" , wolny jest od wad prawnych i praw osób trzecich.
    > Albo inaczej: wkład z mocy prawa jest częścią umowy!
    > Nie da się "bezumownie" czegoś wnieść do SC, bo jest to część definicji
    > umowy spółki z art.860!

    > To się oczywiście zgadza i tego nie podważam.
    > Czepam się tezy, jakoby można było wprowadzić wkład i twierdzić ze to
    > nie jest "zmiana umowy spółki"!
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Być może zbyt "uniwersalnie" potraktowałem definicję " zmiany umowy spółki"-
    patrząc na problem przez pryzmat spółek osobowych , kapitałowych , KSH i KRS. W
    myśl tych przepisów podwyższenie kapitału winno być ujawnione ale nie musi
    stanowić o zmianie umowy spółki - o ile umowa spółki tak stanowi a przepisy KSH
    się temu nie sprzeciwiają.
    Bez wzgledu na powyższe - nie uważam za "zmianę" - umowy spółki - podniesienia
    wkładów "aportem rzeczowym" o ile umowa spółki tak stanowi. Po za dyskusją
    pozostaje fakt ujawnienia tej czynności poprzez spisanie aneksu i opłatę PCC.
    W przypadku spółek nie wpisanych do KRS podwyższenie kapitału s.c. ,
    ( "wkładu") - nie stanowi przesłanki do ujawniania tych zmian gdziekolwiek poza
    US-em i to tylko w zakresie PCC i ewentualnych kosztów up. zwiazanych z aportem
    rzeczowym. Oczywiście aport zmienia właściciela i w tym zakresie sytuacja ta
    wywołuje skutki prawne wobec zaległych roszczeń wierzycieli , udziałowca i
    spółki ale nie to było przedmiotem tej dyskusji.
    Mam nadzieję, że wyjaśniłem mój punkt widzenia - pozdrawiam - Kriss