  • Data: 2007-11-14 10:42:59
    Temat: Re: Aport samochodu do S.C. a PCC i umowa spółki
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 13 Nov 2007, bArT wrote:

    > Witam Wszystkich,
    >
    > Mam mały dylemat. Chcę wrzucić aportem samochód do spółki cywilnej. Moje
    > pytania:
    > 1. Czy powinienen zmienić umowę spółki zawierającą nowy majątek? - i
    > odprowadzić od tego PCC

    IMHO - tak.
    Spółka nie jest "osobą", spółkę stanowi "wkład" wniesiony na podstawie
    umowy oraz sama umowa. Z niczego więcej SC się nie składa :), choć
    ów twór może być np. podatnikiem (VAT dla przykładu).

    > 2. Czy aport nie wymusza wcale zmiany umowy spółki

    To czym byłby w takim układzie ów samochód?
    Aport oznacza "wkład rzeczowy", a do spółki nie da się niczego "wnieść"
    inaczej niż umową.

    > 3. Czy każda duperela, którą wrzucę aportem do spółki cywilnej wymusza zmianę
    > umowy spółki? a co za tym idzie opłatę PCC?

    IMHO to drugie wynika z faktu, że jest jawny zakaz "wyjmowania" ze spółki
    czegokolwiek podczas trwania tejże spółki (poza zyskiem do podziału
    w roku obrachunkowym oczywiście).

    Ale to jest głos w dyskusji, może ktoś się przyczepi :)

    pzdr, Gotfryd