  • Data: 2004-01-17 17:20:55
    Temat: Re: Absurd czy ja czegoś nie rozumiem
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "MDK" <a...@m...com.pl> napisał w wiadomości
    news:bubl3l$abv$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Jakie kwoty z kosztów ogólnych wyodrębnisz bez problemu ?
    > I jak ?

    Z ogólnych nie wyodrębniam.
    Tu obowiązuje proporcja.

    > Nie o to chodzi.Jeżeli nie możesz wyodrębnić ze wszystkich
    składników,
    > nie możesz wyodrębnić wcale.

    Właśnie o to chodzi, że Ty uważasz, że jeśli choć dla JEDNEGO
    zakupu nie można ustalić z jaką sprzedażą jest związany,
    to dla WSZYSTKICH zakupów należy stosować proporcję.
    A ja uważam, że tak nie jest.

    > Dla pełniejszego zobrazowania paranoi tego przepisu wyobraź sobie że
    > część kosztów jest poniesiona w miesiącach poprzednich.
    > Jeżeli chcesz dokonać sprzedaży zwolnionej w firmie zajmującej się
    > opodatkowaną i zwolnioną, to już wiele miesięcy przedtem wykonujesz
    > czynności
    > związane ze sprzedażą zwolnioną , odliczając Vat od kosztów.
    > Przecież nie wiesz co Ciebie czeka w przyszłości.
    >
    > Jeżeli nie rozumiesz o co mi chodzi ,
    > weź przykład Maddy który to świetnie obrazuje, sprzedaż komputerów
    dla
    > szkół.

    To jest bardzo dobry przykład,
    na pokazanie jak bolesne może być
    stosowanie zapisów art 20 nawet w
    moim rozumieniu tego przepisu.
    Myślę, że firmy poradzą sobie z tym :-)
    Jakieś firmy siostry z przeznaczeniem dla szkół itp.

    > Kupujesz podzespoły , odliczasz VAT.
    > Przychodzi szkoła i kupuje komputer ze stawką zwolnioną .
    > Wcześniej nie wiedziałeś kto będzie odbiorcą Twoich komputerów.
    > Komputer jest składany z części kupionych 3,2,1, miesiąc wcześniej.
    > {Tylko nie mów że przypadek jest wydumany}
    > Nie wymagam żebyś opisał samo rozliczenie bo to by był zbyt długi
    wywód.
    > Napisz jakbyś się do tego zabrał, żeby rozliczyć bez struktury.

    Dlaczego mam rozliczać bez struktury?
    Przecież napisałem już parę razy, że jak się nie da ustalić,
    to trzeba strukturą.
    Generalnie sama zasada rozliczania sprzedaży
    zwolnionej jest skopana. Tu się zgadzamy.
    Różnimy się jeśli chodzi o warunki stosowania proporcji
    sprzedaży.