  • Data: 2004-01-17 23:18:33
    Temat: Re: Absurd czy ja czegoś nie rozumiem
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 17 Jan 2004, cef wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> [...]
    >+ > >+ Użytkownik "MDK" <a...@m...com.pl> [...]
    >+ > >+ > Nie o to chodzi.Jeżeli nie możesz wyodrębnić ze wszystkich
    >+ > >+ > składników, nie możesz wyodrębnić wcale.
    [...]
    >+ > >+ to dla WSZYSTKICH zakupów należy stosować proporcję.
    >+ > >+ A ja uważam, że tak nie jest.
    >+ >
    >+ > Mało, ja uważam że NIE WOLNO robić inaczej. [...]
    >+
    >+ Wolno. Można zrezygnować z odliczenia w ogóle :-))

    Wrrr.... :)
    To może zaserwuję z innej strony: a który to przepis pozwala
    nie ROZLICZAĆ (poprawnie) VATu naliczonego ? ;)
    To że podatnik może NIE ODLICZYĆ - to jedno, wyraźnie zapisane
    w art. 20.2: "podatnik *może* zmniejszyć...". Ale wcześniej
    jest art. 20.1 stanowiący: "podatnik *jest zobowiązany...do
    określenia*..." ! ;) (pewnie jak to Karol - "ten drugi" - przeczyta,
    to zaraz spyta "a co grozi za niewyodrębnienie", ale pewnie
    jakieś "nieprowadzenie ewidencji" by się znalazło :))
    [...]
    >+ Moja specjalizacja to:
    >+ jak mieć sprzedaż opodatkowaną przez kilka lat
    >+ i nie zapłacić ani złotówki VAT :-))

    Taki to pożyje :]

    [...]
    >+ Na to, że jak się chce mieć lub ma sprzedaż zwolnioną,
    >+ to trzeba myśleć siedem razy przed i trzy razy po. :-)

    No tak. Tylko to woda na młyn MDK i tego wątku nie skończymy
    w przewidywalnym czasie :)
    [...]
    >+ Wirtuozi doradztwa podatkowego
    >+ wymyślą jeszcze ciekawsze rozwiązania.

    Pewnikiem. Ciekawe ile będzie procesów :]

    [...]
    >+ > co w zamian ?
    >+
    >+ Likwidacja instytucji sprzedaży zwolnionej.
    >+ Tylko sprzedaż opodatkowana.
    >+ Ale to by było za proste.

    Oczywiście. W końcu musiałem wyciągnąć coś co ukrywałem ;) przed
    Karolem (MDK) :) - mianowicie sprzedaż "nie podlegającą".
    Proponujesz też zlikwidować ? W sumie, jak mają uznać
    grunt za "towar" - to mało co zostanie, może i lepiej by
    było :[

    >+ Pzdr

    Wzjm ! - Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)