  • Data: 2008-11-03 19:59:14
    Temat: Re: *1.22
    Od: "Dariusz Domagała" <dariusz.domagala@no_spam_innersoft.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mnie tam bardziej martwi problem z sumowaniem, tam wychodzą różnice 1 gr
    > właśnie... I mi się czasami faktura wystawiona przez kontrahenta nie
    > zgadza
    > o 1gr z tym, co wylicza mój program do księgowości. Na razie to olałem,
    > ale
    > wiem, że mogę za to beknąć :(

    To wynika z innego powodu.

    Faktury mogą byc wystawiane gdzie vat liczony jest od:
    - sum wartosci netto wg poszczegolnych stawek
    - podatek wyliczany jest do kazdej pozycji na fakturze i dopiero te
    wartosci sa sumowane.

    Oba sposoby sa prawidlowe chociaz bardziej 'popularnym' jest 'od sum
    wartosci
    netto'. Oczywiscie zakladam ze oba sposoby dotycza liczenia 'od netto'.

    Takie groszowe roznice rowniez powstaja przy fakturach 'od brutto' gdy
    program
    np. ksiegowy liczy 'od netto'.

    Darek