  • Data: 2008-11-03 21:22:11
    Temat: Re: *1.22
    Od: Scowron <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 03-11-2008 o 21:56:12 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    napisał(a):

    > no to przyjmijmy netto 0.02
    >
    > Ile wyniesie VAT?
    >
    > 0.00?

    Matematyka mówi, że 0.00, a jak mówią przepisy o zaokrąglaniach kwoty
    poniżej 0.005 to nie wiem.

    Tak czy inaczej przyczynek do zaokrąglenia - niezależnie od sposobu
    liczenia - powstaje tylko z fragmentu mnożenia przez koncówkę zawierającą
    VAT x.22(x e [0,1])
    Sądzisz, że kwota brutto w tych dwu przypadkach liczenia będzie się różnić?

    > Mówisz, żeby wystawiać fakturę z tysiącem pozycji jak wyżej (różnych,
    > kosztujących netto ten grosz) i liczyć sumę VAT z pozycji, czy może
    > jednak lepiej w takim przypadku VAT liczyć z tabelki wg stawek, a żeby
    > nie drażnić Tristana (bo jeszcze przepisze do programu), to nawet nie
    > pokazywać kwoty VAT przy pozycjach?

    Tutaj racjonalnym podejściem jest obliczenie podatku VAT od całości.
    Nie wiem jak takie kwestie regulują przepisy, więc pozostawiam bez
    odpowiedzi.

    --
    Scowron