  • Data: 2004-07-24 14:09:23
    Temat: Prosze o kilka porad - kompletny laik
    Od: " wujek" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Chcialbym otworzyc wlasna dzialalnosc gosp. Wiem co chce robic, ale nie wiem
    jak sie za to zabrac od strony prawnej, a nie wiem gdzie najlepiej szukac
    porady. Ma to byc mala firma jednoosobowa. Zaczne od tego ze droge do
    zalozenia wlasnej firmy znam tylko z literatury, nie orientuje sie w tym
    zbyt dobrze, ale pomine to bo mysle ze z tym sobie poradze, jedyne co moze
    sprawic mi problem to chyba trzeba wybrac sposob rozliczania sie, a w tym
    juz troszke sie gubie. Chcialbym dokladnie oszacowac koszty prowadzenia
    mojej dzialalnosci (koszta ktore bede musial oddac panstwu) np. wystawie
    faktury na kwote laczna 6000 zl. moje wydatki to bedzie 3000zl, ile bede
    musial zaplacic podatku, zusu lub czegostam jeszcze :) .Obecnie jestem
    zatrudniony (umowa o prace) ale nie chce zostawiac tej pracy, chce pracowac
    nadal tu gdzie pracuje i dodatkowo prowadzic wlasna dzialalnosc. Czy mam
    obowiazek informowac mojego obecnego pracodawce o rozpoczeciu wlasnej
    dzialalnosci? Jak wygladaja w takim przypadku oplaty ZUS, moja obecna firma
    placi za mnie ZUS, czy ja bede go placil drugi raz przy mojej
    dzialalonosci? Narazie to tyle, jesli znajdzie sie ktos kto moglby mi
    pomoc, to doloze jeszcze kilka pytan. [SHIFT]Obecnie mam utrudniony dostep
    do sieci, ale bede zagladal tutaj codzien. Z gory dziekuje za wszelka pomoc.
    Pozdrawiam.