  • 1. Data: 2004-07-24 14:09:23
    Temat: Prosze o kilka porad - kompletny laik
    Od: " wujek" <w...@g...pl>

    Chcialbym otworzyc wlasna dzialalnosc gosp. Wiem co chce robic, ale nie wiem
    jak sie za to zabrac od strony prawnej, a nie wiem gdzie najlepiej szukac
    porady. Ma to byc mala firma jednoosobowa. Zaczne od tego ze droge do
    zalozenia wlasnej firmy znam tylko z literatury, nie orientuje sie w tym
    zbyt dobrze, ale pomine to bo mysle ze z tym sobie poradze, jedyne co moze
    sprawic mi problem to chyba trzeba wybrac sposob rozliczania sie, a w tym
    juz troszke sie gubie. Chcialbym dokladnie oszacowac koszty prowadzenia
    mojej dzialalnosci (koszta ktore bede musial oddac panstwu) np. wystawie
    faktury na kwote laczna 6000 zl. moje wydatki to bedzie 3000zl, ile bede
    musial zaplacic podatku, zusu lub czegostam jeszcze :) .Obecnie jestem
    zatrudniony (umowa o prace) ale nie chce zostawiac tej pracy, chce pracowac
    nadal tu gdzie pracuje i dodatkowo prowadzic wlasna dzialalnosc. Czy mam
    obowiazek informowac mojego obecnego pracodawce o rozpoczeciu wlasnej
    dzialalnosci? Jak wygladaja w takim przypadku oplaty ZUS, moja obecna firma
    placi za mnie ZUS, czy ja bede go placil drugi raz przy mojej
    dzialalonosci? Narazie to tyle, jesli znajdzie sie ktos kto moglby mi
    pomoc, to doloze jeszcze kilka pytan. [SHIFT]Obecnie mam utrudniony dostep
    do sieci, ale bede zagladal tutaj codzien. Z gory dziekuje za wszelka pomoc.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2004-07-26 08:19:12
    Temat: Re: Prosze o kilka porad - kompletny laik
    Od: Izza <i...@b...poczta.onet.pl>

    wujek wrote:

> [...]
    > pomoc, to doloze jeszcze kilka pytan. [SHIFT]Obecnie mam utrudniony dostep
    > do sieci, ale bede zagladal tutaj codzien. Z gory dziekuje za wszelka

    ja znalazlam dobrego ksiegowego, ktory:
    a) wyjasnil mi wszystko co i jak, zrobil symulacje oplat
    b) zajmie sie cala strona zusowsko-skarbowa
    c) wymaga tylko zebym dostarczyla mu regon (juz zalatwione w urzedzie, w
    czwartek mam odebrac papierek) potem podpisanie umowy o swiadczenie uslug,
    zalozenie konta i zrobienie pieczatki. Reszte ON zalatwia. Usługa nie
    kosztuje majatku, a mam pewnosc, ze bedzie wszystko zrobione na czas i
    profesjonalnie.

    Pozdrawiam
    Iza

  • 3. Data: 2004-07-26 09:56:20
    Od: " " <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Izza <i...@b...poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > zalozenie konta i zrobienie pieczatki. Reszte ON zalatwia. Usługa nie
    > kosztuje majatku, a mam pewnosc, ze bedzie wszystko zrobione na czas i

    IMO Iza ma rację. Powinienes sobie znaleźć księgowego/doradcę podatkowego.
    Uwierz mi, że dużo nie zapłacisz, a będziesz miał spokój i pewność, że
    rozliczasz sie zgodnie z przepisami. Jeśli doradca coś spartaczy, to możesz
    od niego wyciągnąć ubezpieczenie (ubezpieczenie jest obowiązkowe).

    Zaoferowałbym Ci swoje usługi, ale niestety musisz poczekać jeszcze ok. roku,
    az uzyskam wpis na listę :)

    Pozdrawiam,
    artur

  • 4. Data: 2004-07-26 10:15:00
    Od: Izza <i...@b...poczta.onet.pl>

    wrote:

> [...]
    > możesz od niego wyciągnąć ubezpieczenie (ubezpieczenie jest obowiązkowe).
    >
    > Zaoferowałbym Ci swoje usługi, ale niestety musisz poczekać jeszcze ok.

    natomiast ja moge polecic swojego ksiegowego:)

    Iza

  • 5. Data: 2004-07-26 10:17:03
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    pisze:

    [...]

> [...]
    > możesz od niego wyciągnąć ubezpieczenie (ubezpieczenie jest obowiązkowe).
    >
    > Zaoferowałbym Ci swoje usługi, ale niestety musisz poczekać jeszcze ok.

    Z tym spamiem spokojnie to bym nieprzesadzal...

    A poza tym dla wieluzaczynajacych kwota paru stowek wydaje sie duza..
    A potem, jak narobia balaganu... to placz i ...

    Moaj znajoma dawno temu zaplacila 5 000 VAT, bo sie jej nie chialo
    w kolejce na poczcie stac i wyslala VAT-7 po terminie,
    a potem poszla do doradcy dopiero,
    jak juz wszystkie trminy umozliwiajace odkrecenie psrawy uplynelly.

    Boguslaw

  • 6. Data: 2004-07-26 10:25:56
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Boguslaw Szostak napisał:

> [...]
    > a potem poszla do doradcy dopiero,
    > jak juz wszystkie trminy umozliwiajace odkrecenie psrawy uplynelly.

    Ja sama mam na koncie paru delikwentow którzy przyszli do mnie jak już
    sporo nabroili, w tym dwóch pociotków z rodziny. Oczywiście brak jakich
    kolwiek kopii dokumentów złozonych do US to standard.
    Ba, jedne nie wiedział nawet czy sie do VAT rejestrował. Zapomniał...

    Niekoniecznie trzeba od razu wiązac się z biurem rachunkowym, ale wizyta
    u fachowca PRZED rozpoczęciem działalności pozwala zaoszczędzic sporo
    stresu. Oczywiści mówimy tu o takim fachwcu co włoży podstawowe zasady,
    skontroluje przygotowane papiery, pouczy i ostrzeże, doradzi (np. czy
    byc zwolniony z VAT czy może lepiej od razu się zarejestrować żeby miec
    z głowy) a nie o pani Jadzi* księgowej która powie "to pan przyjdzie jak
    pan wszystko pozałatwia, my się tym nie zajmujemy".

    Maddy

    *presonalia zostały zmienione ;-)

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2004-07-26 10:41:59
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Ba, jedne nie wiedział nawet czy sie do VAT rejestrował. Zapomniał...

    ROTFL!!!
    Niezłe :-))

    Pix