    From: "alacak" <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Podatek od nieruchomosci - domek rekreacyjny
    Date: Wed, 14 Apr 2010 13:26:36 +0200

    Witam!

    Sprawa wyglada nastepujaco.
    Na dzialce rekreacyjnej postawilem domek rekreacyjny caloroczny, w ktorym
    mieszkam wraz z rodzina.
    Jest to moje jedyne lokum. Jestem w tym domku zameldowany.

    Zgodnie z tym co znalazlem w Angorze i w artykule w Rzeczpospolitej:

    http://www.rp.pl/artykul/236267,314603_Najwyzsza_sta
    wka__dla_drugiego_domu_na_wsi.html

    odnosnie gruntu decyduja zapisy w ewidencji gruntu, a odnosnie budynku jego
    przeznaczenie:
    "Dlatego zapisy w ewidencji, treść pozwolenia na budowę,
    dokumentacja techniczna budynku ani to, że nadaje się do
    zamieszkiwania przez cały rok, nie rozstrzygają o stawce
    podatku. O tym, czy gmina ściąga go wedle stawki
    przewidzianej dla budynków mieszkalnych czy też
    "pozostałych", decyduje sposób faktycznego korzystania z
    domu."

    Jest przywolany wyrok NSA, a sprawa idealnie moim zdaniem odzwierciedla moja
    sytuacje.
    Wyrok jest moim zdaniem logiczny i sprawiedliwy ;)

    W tym roku zlozylem zgloszenie do gminy w celu wydania decyzji o wysokosci
    podatku, grunt i budynek traktujac zgodnie z powyzszym wyrokiem.

    W odpowiedzi, dostalem pismo, w ktorym prosza o wyjasnienie mojego
    stanowiska, ktore podwazaja wyrokami NSA dotyczacymi _jednostki wojskowej_.

    http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/5882F068AD
    http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/D0EF68C0C2

    Ich argumentacja bylaby smieszna, gdyby nie nowsza data wyroku i w sentencji
    uznanie przez NSA zapisow w rejestrze gruntow jako rozstrzygajacych.

    Nie jestem prawnikiem, prosze o pomoc - czy wyrok w mojej sprawie moze byc
    zalezny od fazy ksiezyca lub skladu sadu, czy nowszy wyrok jest
    "obowiazujacy"?

    Pozdrawiam
    alacak