    From: "Marek" <brak@email_no_spam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Fakturowanie złożonej usługi
    Date: Mon, 15 Aug 2011 11:06:48 +0200

    Czasem mam do wykonania usługę np. montazu sieci komputerowej czy instalacji
    monitoringu. Jak wiadomo przy takich pracach wykorzystuje się mnóstwo
    materiałów dodatkowych, tzw drobnicy (kołki, taśmy izolacyjne, korytka,
    pianki uszczelniające, silikon, wkręty itp.).
    Spotykam się często z systuacją gdzie firmy wystawiają fakturę zbiorczą np.
    z jedną pozycją "Wykonanie i uruchomienie sieci informatycznej" bez
    wyszczególniania użytych materiałów. Jest to duże ułatwienie, ale czy US nie
    może się przyczepić do takiej faktury ? Może wystarczy dołączyć do tego
    papierową specyfikację uzytych materiałów ?
    Druga sprawa - często kupuję duże ilości kołków, wkrętów, cyny lutowniczej,
    które wykorzystuję do świadczenia usług. Czy moge sobie wpisywac taki towar
    w koszty, bez szczegółowego rozliczania, czy koniecznie wciągac ten towar na
    magazyn i przy usłudze liczyć ile wkretów, czy innych drobiazgów użyłem i
    przepuszczać to wszystko przez kasę fiskalną ?

    Pozdrawiam
    Marek