  • Data: 2009-10-14 22:09:12
    Temat: Dotacje Paypal a urząd skarbowy
    Od: domino773 <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Chciałbym umieścić w internecie swoje programy i wydać je na licencji
    donationware, czyli w wielkim skrócie zezwolić użytkownikom na
    bezpłatne pobieranie i korzystanie z nich.
    Chciałbym także umieścić link do serwisu Paypal, gdzie użytkownik - wg
    własnego uznania, mógłby mi przesłać tzw. darowiznę (Paypal Donation)
    aczkolwiek wpłata taka byłaby zawsze opcjonalna, głównie w wysokości
    $5 lub $10 od osoby.

    Nie wystawiłbym żadnego rachunku cz faktury bo nie mam osobowości
    prawnej.
    Przypuszczam że wpłaty oscylowałyby gdzieś na poziomie $100
    miesięcznie.

    Ponieważ chciałbym spać spokojnie, to wolałbym się upewnić zanim
    zacznę taką działalność i zawsze regulować kwestie związane ze
    skarbowym. Wybiorę się i tak do skarbowego po szczegóły, ale chciałbym
    najpierw zapytać tutaj i ewentualnie mieć już jakieś gotowe pytania do
    kobitek z US.
    Opinie na internecie są bardzo rozbieżne - od tego, że nie muszę nic
    płacić gdy pojedyńcza darowizna nie przekracza ileś tam tysięcy, po
    konieczność założenia DG.