  • Data: 2006-05-24 12:42:41
    Temat: Czyj towar po zakończeniu działalności?
    Od: "pt" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!
    Swój przypadek opisałem wcześniej w poście: "Do G.Smolika......"
    Pozwólcie, że jeszcze do tego wróce.
    Zakończyłem indywidualną DG (KPiR, bez VAT). Remanent likwidacyjny,
    ustalenie dochodu z tego remanentu, Pit 5+5X, należny podatek zapłacony.
    Zostały towary handlowe.
    Moje pytanie: Czyją własnością teraz jest ten towar?
    Byłem przekonany, że mój/nasz razem z małżonką ale według US pod
    który podlegam tak nie jest. Według nich to dalej własność firmy. Choć firmy
    nie ma - ale firma w dalszym ciągu ma KAPITAŁ!!!
    I dalej. Ten towar mogę sprzedać ale jako osoba prywatna(!?) firmie małżonki
    aby ta mogła kontynuować taką samą jak moja działalność. Według mnie
    paranoja ale ja się na tym nie znam. Oświećcie mnie proszę!
    I tak myśląc na różne strony pomyślałem, że może jest jakiś sposób aby ten
    towar(może chociaż jego część!) dałoby się jakoś darować firmie małżonki?
    Czy są w ogóle jakieś darowizny między firmami lub osobą prywatną a firmą i
    do jakiej kwoty zwolnione od zgłaszania i opłat?
    Proszę nie odsyłać mnie do archiwum ani do przepisów/ustaw w internecie bo
    brak stałego łącza(zwykły modem TPSA, abo socjalne).
    Pozdrawiam raz jeszcze!
    TP