  • Data: 2005-09-28 18:11:57
    Temat: Czy zapałacę jakiś dodatkowy podatek?
    Od: krzysiek <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witajcie,

    Mam nadzieję, że mi pomożecie, bo im więcej googluję, tym mniej wiem na
    interesujący mnie temat.

    Sytuacja jest taka: prowadzę salon sukien ślubnych, jestem jedynym
    właścicielem i osobą w nim pracującą (krawiec i sprzedawca w jednym).
    Rozliczam się z podatku za pomocą karty podatnika.

    Chciałem pozbyć się wiosennej kolekcji sukien ślubnych i wieczorowych
    (40 sukien powstałych ok. lutego/marca br.) i znalazłem kupca, który
    zgadza się na cenę 35 000 zł. Czy w związku ze sprzedażą tych sukien
    muszę płacić jakiś dodatkowy podatek poza podatkiem opłacanym z tytułu
    karty podatnika?

    Czy sytuacja się zmienia, gdybym chciał sprzedać tą kolekję za
    pośrednictwem internetu, np. poprzez aukcję prywatną na allegro?

    A propos: czy sprzedając suknię ślubną za ponad 1000 zł jestem
    zobowiązany opłacać podatek od czynności cywilnoprawnych?

    Z góry bardzo dziękuję za wszelką pomoc.
    Pozdrawiam.
    Krzysiek