  • 1. Data: 2011-02-03 11:30:59
    Temat: wynajęcie mieszkania na prowadzenie DG od czlonka rodziny
    Od: "Rafal T." <r...@v...pl>

    Witam

    Mam taką sytuację zakładam DG i chę założyć w mieszkaniu które należy
    do mojej żony. W mieszkaniu nikt nie mieszka i ma slużyć tylko do
    prowadzenia DG. I pojawiają się pytania:
    1. Czy w ogóle mogę wynająć od niej to mieszkanie?
    2. Czy mam podpisać na rynkową kwotę najmu czy umowę użyczenia na kwotę
    pokrywającą koszta eksploatacji mieszkania.
    3. Czy mogę np przenieść wszelkie umowy na media (gaz, prąd), czynsz i
    fundusz remontowy na moją DG?
    4. Czy za przystosowanie mieszkania do prowadzenia DG koszta mogę
    wrzucić w koszty mojej DG? Zwłaszcza w przypadku kiedy firma bedzie pod
    danym adresem okolo roku czy dwóch?

    Spotkałem się z twierdzeniem, że nie mogę wynająć mieszkania od żony,
    nie mam pojęcia na jakiej podstawie. Rozliczamy się oddzielnie.
    Mieszkanie było wynajmowane przez okolo roku i rozliczane w US. Kolega
    mi wspomniał że jeśli mialbym na umowe użyczenia to ktoś się może
    przyczepić że mam wynajem po zanizonej kwocie.
    Z góry dziękuje za pomoc.
    Rafal

  • 2. Data: 2011-02-03 11:37:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-03 12:30, Rafal T. pisze:
    > Witam
    >
    > Mam taką sytuację zakładam DG i chę założyć w mieszkaniu które należy do

    Chcesz faktyczne tam działalność prowadzić (jaką?), czy tylko ją
    zarejestrować jako mieszkający tam przedsiębiorca?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-02-03 12:22:21
    Od: "Rafal T." <r...@v...pl>

    W dniu 11-02-03 12:37, Liwiusz pisze:

    > Chcesz faktyczne tam działalność prowadzić (jaką?), czy tylko ją
    > zarejestrować jako mieszkający tam przedsiębiorca?

    Tak chcę tam prowadzić studio projektowe. Mieszkanie było wynajmowane
    dotąd. Mieszkam w tej samej miejscowości w drugim mieszkaniu (oddalonym
    o 300metrów dalej) i jestem też tam zameldowany. Aktualnie zajmuję się
    działalnością projektową (projektowanie opakowań)i już korzystam w
    części swojej pracy z tego lokalu natomiast nie odlczam sobie tego od
    kosztów ponieważ to co realizuję opiera się głównie na UoD.

    pozdr
    rafal

  • 4. Data: 2011-02-04 11:33:24
    Od: "Rafal T." <r...@v...pl>

    W dniu 11-02-03 12:37, Liwiusz pisze:

    > Chcesz faktyczne tam działalność prowadzić (jaką?), czy tylko ją
    > zarejestrować jako mieszkający tam przedsiębiorca?

    A czy moge zarejestowac tam gdzie jestem zameldowany a prowadzić w
    drugim mieszkaniu? Nie wiem czy dobrze to zrozumiałem?

    pozdrawiam
    Rafal

  • 5. Data: 2011-02-04 12:23:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-04 12:33, Rafal T. pisze:

    > A czy moge zarejestowac tam gdzie jestem zameldowany a prowadzić w
    > drugim mieszkaniu? Nie wiem czy dobrze to zrozumiałem?

    Chodzi o to, że działalność rejestruje się tam, gdzie się mieszka (w
    teorii) lub tam, gdzie jest się zameldowanym (w praktyce).

    Natomiast można sobie dobrać dodatkowe miejsca prowadzenia działalności.
    Jeśli zatem prowadzisz dajmy na to sklep, to jego adres jest dodatkowym
    miejscem prowadzenia.

    Jeśli natomiast w tym drugim mieszkaniu dłubiesz sobie swoje rzeczy i
    tak naprawdę nikt postronny o tym nie musi wiedzieć, że masz tam
    warsztat pracy, to nie wygłupiaj się i nie rejestruj tego oficjalnie.
    Miej swój adres DG taki jak adres zameldowania i finito, bo w przeciwnym
    przypadku więcej sobie narobisz zmartwień niż to warte.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2011-02-04 13:50:01
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

> [...]
    > adres DG taki jak adres zameldowania i finito, bo w przeciwnym przypadku
    > więcej sobie narobisz zmartwień niż to warte.

    no ale odliczen nie bedzie mogl robic za oplaty itd
    jakich zmartwien moglby sie spodziewac? bo moze o czyms nie wiem?:D

  • 7. Data: 2011-02-04 14:33:47
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Michał Gut napisał:

    > no ale odliczen nie bedzie mogl robic za oplaty itd
    > jakich zmartwien moglby sie spodziewac? bo moze o czyms nie wiem?:D

    np. zmianę przeznaczenia lokalu z mieszkalnego na usługowy,
    rzemieślniczy, produkcyjny itp...

    doliczenia zysku z wynajmu żonie i wywalenia z kosztów tobie i inne
    urzędnicze pierdołki, czasem niestety kosztowne

  • 8. Data: 2011-02-04 15:51:15
    Od: "Rafal T." <r...@v...pl>

    W dniu 11-02-04 15:33, cyklista pisze:

    > np. zmianę przeznaczenia lokalu z mieszkalnego na usługowy,
    > rzemieślniczy, produkcyjny itp...

    Albo ja jestem glupi albo nie można być uczciwym. Płacę za lokal w
    którym pracuję. Nikt w nim nie mieszka. Chce w nim zarejestrować DG i
    wrzucać w koszta. Czy to nie jest legalne? Od czasu do czasu odwiedzi
    mnie jakiś klient aby nanieść poprawki, podpisać umowę etc.

    > doliczenia zysku z wynajmu żonie i wywalenia z kosztów tobie i inne
    > urzędnicze pierdołki, czasem niestety kosztowne

    Jeśli to bedzie umowa użyczenia to jaki zysk? Umowe na prąd przeniosę na
    siebie, analogicznie gaz. Opcja druga to umowa użyczenia na żone na
    pełną kwotę kosztów. Czy tak nie można?

    pozdr
    rafal

  • 9. Data: 2011-02-04 17:32:09
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-02-04, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > Natomiast można sobie dobrać dodatkowe miejsca prowadzenia działalności.
    > Jeśli zatem prowadzisz dajmy na to sklep, to jego adres jest dodatkowym
    > miejscem prowadzenia.

    Może być też głównym miejscem prowadzenia DG. Bo i dlaczego nie?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 10. Data: 2011-02-04 19:47:40
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Rafal T. wrote:

    > Jeśli to bedzie umowa użyczenia to jaki zysk? Umowe na prąd przeniosę
    > na siebie, analogicznie gaz. Opcja druga to umowa użyczenia na żone na
    > pełną kwotę kosztów. Czy tak nie można?

    Użyczenie na kwotę? Użyczenie jest definicji bezpłatne.

    Tak, tak... przenieś umowy, przekwalifikuj lokal, zgłoś gdzie trzeba,
    może będzie dla DG inna taryfa na prąd czy wodę, to koszty moga wyjść bokiem
    :-)