  • 1. Data: 2011-02-01 20:17:32
    Temat: e-deklaracje
    Od: grzegorz <"g r z e g o r z [at] q u e s t [dot] pl">

    Dzwoniłem do swojego US, ale jak to bywa,
    w zależności gdzie się dodzwoniłem, to taką dostałem odpowiedz - każda inna.

    W tym roku pierwszy raz chcę rozliczyć się elektronicznie.
    Rozliczam PIT-36 - umowa o prace + DG + żona.

    Chciałem użyć programu e-deklaracje, ale jak dobrze w nim widzę
    to można wysłać PIT tylko bez podpisu elektronicznego.

    Jak to się ma do prowadzonej prze ze mnie DG.
    Czy mogę skorzystać z tego programu bez podpisu, czy kategorycznie nie
    i powinienem wypełnić taki PIT w PDF ściągniętym ze strony systemu?

    De facto w czystych PDFach przy otwieraniu pojawia się
    okienko i zapytaniem czy chcemy użyć e-podpisu czy nie.

    Z góry dziękuję.

    --
    grzegorz

  • 2. Data: 2011-02-01 20:41:10
    Temat: Re: e-deklaracje
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    grzegorz w <news:4d486a56$1@news.home.net.pl>:

    > Dzwoniłem do swojego US, ale jak to bywa,
    > w zależności gdzie się dodzwoniłem, to taką dostałem odpowiedz - każda inna.

    Spodziewasz się tu jakieś nowej? ;P

    > W tym roku pierwszy raz chcę rozliczyć się elektronicznie.
    > Rozliczam PIT-36 - umowa o prace + DG + żona.

    Powodzenia.

    > Chciałem użyć programu e-deklaracje, ale jak dobrze w nim widzę
    > to można wysłać PIT tylko bez podpisu elektronicznego.

    Źle widzisz:
    "Instrukcja wypełniania interaktywnych formularzy służących do składania
    deklaracji PIT-16A, PIT-19A zeznań PIT-28, PIT-36, PIT-36L, PIT-37, PIT-38,
    PIT-39 oraz wniosku PIT-16 w roku 2011 oraz podpisywania ich podpisem
    elektronicznym nieweryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego
    certyfikatu i przesyłania do systemu e-Deklaracje"

    Jest podpis...

    > Jak to się ma do prowadzonej prze ze mnie DG.

    Zależy, czy sprzedajesz urządzenia do podpisywania kwalifikowanego -- wtedy
    MF robi Ci na złość ;P

    > Czy mogę skorzystać z tego programu bez podpisu

    Juz ustaliliśmy, ze podpis jest.

    > De facto w czystych PDFach przy otwieraniu pojawia się
    > okienko i zapytaniem czy chcemy użyć e-podpisu czy nie.

    To użyj.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2011-02-01 21:01:17
    Od: grzegorz <"g r z e g o r z [at] q u e s t [dot] pl">

    W dniu 2011-02-01 21:41, 'Tom N' pisze:

    > To użyj.

    ...wyczerpująco.

    Gdzie jest ten podpis?
    W PDFie otwieranym w e-deklaracjach nie ma "Podpisz i wyślij" tylko "Wyślij"
    Autoryzacja jest w postaci podania dochodu z poprzednich lat.

    "Najnowsza wersja 3.0.5 aplikacji e-Deklaracje Desktop służy jako
    narzędzie wspierające korzystanie z formularzy interaktywnych w zakresie
    PIT-16, PIT-16A, PIT-16Z, PIT-19A, PIT-28, PIT-36, PIT-36L, PIT-37,
    PIT-38, PIT-39 bez podpisu kwalifikowanego"

    --
    grzegorz

  • 4. Data: 2011-02-01 22:09:31
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    grzegorz w <news:4d487496$1@news.home.net.pl>:

    > ...wyczerpująco.

    > Gdzie jest ten podpis?

    Było nie wycinać cytatu z instrukcji...
    Ale proszę, powtórzę Ci:
> [...]
    certyfikatu i przesyłania do systemu e-Deklaracje"

    > Autoryzacja jest w postaci podania dochodu z poprzednich lat.

    Nie, żeby złożyć PIT do US przez e-deklaracje nie musisz się autoryzować,
    masz się uwierzytelnić (podpisać)

> [...]
    > PIT-16, PIT-16A, PIT-16Z, PIT-19A, PIT-28, PIT-36, PIT-36L, PIT-37,
    > PIT-38, PIT-39 bez podpisu kwalifikowanego"

    Toż pisałem, że jeśli z jakiegoś powodu potrzebujesz podpisu
    kwalifikowanego, to użyj "czystych" pedeefów, tylko czy one na pewno są
    /czyste/?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2011-02-01 22:17:31
    Od: grzegorz <"g r z e g o r z [at] q u e s t [dot] pl">

    W dniu 2011-02-01 23:09, 'Tom N' pisze:
    > Toż pisałem, że jeśli z jakiegoś powodu potrzebujesz podpisu
    > kwalifikowanego, to użyj "czystych" pedeefów, tylko czy one na pewno są
    > /czyste/?

    No i właśnie o to mi chodziło. "Czyste" w cudzysłowiu.
    A czy czasem nie ma wymogu składania deklaracji
    z podpisem kwalifikowanym przy prowadzeniu DG?

    --
    grzegorz

  • 6. Data: 2011-02-01 22:35:28
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    grzegorz w <news:4d488675$1@news.home.net.pl>:

    > A czy czasem nie ma wymogu składania deklaracji
    > z podpisem kwalifikowanym przy prowadzeniu DG?

    Wreszcie wydusiłeś z siebie ;P

    Odpowiem tak: ja nie słyszałem o takowym, ba w zeszłym roku złożyłem
    podpisując kwotą za 2008 i nawet zwrot dostałem, ale rezerwę na odsetki i
    karę zrobiłem -- zadowolony z odpowiedzi? ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2011-02-02 05:44:27
    Od: grzegorz <"g r z e g o r z [at] q u e s t [dot] pl">

    W dniu 2011-02-01 23:35, 'Tom N' pisze:
    > Odpowiem tak: ja nie słyszałem o takowym, ba w zeszłym roku złożyłem
    > podpisując kwotą za 2008 i nawet zwrot dostałem, ale rezerwę na odsetki i
    > karę zrobiłem -- zadowolony z odpowiedzi? ;-)

    :)
    już postanowione, wypełnię oddzielnie PITa,
    bez programu e-deklaracje, podobnie jak VAT7.

    --
    grzegorz