eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiwynajęcie mieszkania na prowadzenie DG od czlonka rodziny › wynajęcie mieszkania na prowadzenie DG od czlonka rodziny
    From: "Rafal T." <r...@v...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: wynajęcie mieszkania na prowadzenie DG od czlonka rodziny
    Date: Thu, 03 Feb 2011 12:30:59 +0100

    Witam

    Mam taką sytuację zakładam DG i chę założyć w mieszkaniu które należy
    do mojej żony. W mieszkaniu nikt nie mieszka i ma slużyć tylko do
    prowadzenia DG. I pojawiają się pytania:
    1. Czy w ogóle mogę wynająć od niej to mieszkanie?
    2. Czy mam podpisać na rynkową kwotę najmu czy umowę użyczenia na kwotę
    pokrywającą koszta eksploatacji mieszkania.
    3. Czy mogę np przenieść wszelkie umowy na media (gaz, prąd), czynsz i
    fundusz remontowy na moją DG?
    4. Czy za przystosowanie mieszkania do prowadzenia DG koszta mogę
    wrzucić w koszty mojej DG? Zwłaszcza w przypadku kiedy firma bedzie pod
    danym adresem okolo roku czy dwóch?

    Spotkałem się z twierdzeniem, że nie mogę wynająć mieszkania od żony,
    nie mam pojęcia na jakiej podstawie. Rozliczamy się oddzielnie.
    Mieszkanie było wynajmowane przez okolo roku i rozliczane w US. Kolega
    mi wspomniał że jeśli mialbym na umowe użyczenia to ktoś się może
    przyczepić że mam wynajem po zanizonej kwocie.
    Z góry dziękuje za pomoc.
    Rafal