eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiwynajęcie mieszkania na prowadzenie DG od czlonka rodziny › Re: wynajęcie mieszkania na prowadzenie DG od czlonka rodziny
  • Data: 2011-02-04 20:44:26
    Temat: Re: wynajęcie mieszkania na prowadzenie DG od czlonka rodziny
    Od: "Rafal T." <r...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 11-02-04 21:30, cef pisze:

    > To nie jest użyczenie tylko wynajem.
    > Użyczenie jest z definicji przekazaniem do używania BEZPŁATNIE.

    No to ciekawostka - bo ja swojego czasu mialem umowę użyczenie podpisaną
    (sam wynajmowalem mieszkanie) i w umowie byl zapis o kwocie..... Umowa
    podpisana w agencji nieruchomości.

    > Nawet większy niż gdybys tam ktoś mieszkał, bo trudno mówićo tym, że lokal
    > pełni funkcję mieszkalną tzn ktoś tam mieszka i dodatkowo (bez istotnego
    > znaczenia dla opłat)
    > zarejestrowana jest tam działaność. Tak jak piszesz - to jest klasycznie
    > lokal na działalnośc.
    > Możesz tego nie zgłaszać nikomu, ale jak się komuś ubzdura, to możesz
    > dostać zawału
    > jak się dowiesz co jeszcze oprócz już wymienionych ciekawostek może Cię
    > spotkać.
    > Od ppoż zaczynając a na odpadach koncząc :-)

    Ok. A da sie to obejść? Pewnie da - i chyba wiem jak. Skoro np jedna
    firma z poza Wa-wy wynajmuje swoim pracownikom lokal mieszkalny (pracują
    jako ekipa budowlana) za 1500pln miesiecznie i umowę wrzucają w koszta -
    to pewnie jest to do realizacji? Głupio jest placić za coś bez
    możliwości odliczenia tego od kosztów działalności. Dobrze myśle?

    pozdr
    rafal