  • 1. Data: 2011-02-02 18:36:38
    Temat: usluga medyczna
    Od: "gather" <g...@w...pl>

    Witam,
    czy koszt usluge pobrania i przechowywania krwi pepowinowej dziecka mozna
    odliczyc od podatku dochodowego za 2010 rok?

    pozdr
    gath

  • 2. Data: 2011-02-02 21:43:17
    Temat: Re: usluga medyczna
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    gather napisal:
    > czy koszt usluge pobrania i przechowywania krwi pepowinowej dziecka mozna
    > odliczyc od podatku dochodowego za 2010 rok?

    Nie. I nigdy nie można było.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2011-02-02 22:19:41
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    'Tom N' napisal:
    > Latające kwantyfikatory... A co jeśli pytający prowadzi DG polegającą na
    > pośrednictwie w pobieraniu i przechowywaniu krwi pępowinowej -- znaczy
    > organizuje kompleksową usługę, wystawia rachunek klientom końcowym, a za
    > pobranie i przechowywanie dostaje faktury od podmiotów, które fizycznie to
    > robią (oddzielnie za pobranie, transport, przechowanie) -- nie znajduję
    > takiego wyłączenia w PDoF ;P

    A w jego wypowiedzi widziałeś GDZIEKOLWIEK wspomnienie od DG?
    W przypadku wspomnianym przez ciebie odliczenie jest oczywiste
    i nie musi być robione w rozliczeniu rocznym. A z uwagi na termin
    wystosowania zapytania, można z wysokim prawdopodobieństwem
    domniemać, że delikwent wziął się za rozliczenie roczne,
    czyli dziecko było jego (disclaimer: to jest grupa DYSKUSYJNA,
    a nie poradnia prawna, więc moje domniemania są uprawnione :P ).

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 4. Data: 2011-02-02 22:21:32
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Jacek_P w <news:iicj5l$o9c$2@srv.cyf-kr.edu.pl>:

> [...]

    robią (oddzielnie za pobranie, transport, przechowanie) -- nie znajduję

    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2011-02-02 23:39:04
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Jacek_P w <news:iicl9t$pjd$2@srv.cyf-kr.edu.pl>:

    > A w jego wypowiedzi widziałeś GDZIEKOLWIEK wspomnienie od DG?

    Nie widzę, tak samo jak nie widzę wspomnienia, ze to nie DG ;)

    > W przypadku wspomnianym przez ciebie odliczenie jest oczywiste
    > i nie musi być robione w rozliczeniu rocznym.

    Ej, a jeśli rozpoczął działalność w grudniu 2010 ;P

    > A z uwagi na termin wystosowania zapytania,

    Np. w związku z rozpoczęciem DG w grudniu 2010...

    > można z wysokim prawdopodobieństwem
    > domniemać,

    Że w marcu zapytałby o rozliczenie kosztów lutego 2011 [1]

    > disclaimer: to jest grupa DYSKUSYJNA,
    > a nie poradnia prawna, więc moje domniemania są uprawnione :P

    Tak jak i moje.

    [1] Ale się przestraszył i już się nie odezwie, bo nie przyszedł dyskutować,
    tylko po poradę :D

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2011-02-03 08:19:06
    Od: "\\n" <n...@m...xy>

    W dniu 02-02-2011 23:21, 'Tom N' pisze:

> [...]
    > robią (oddzielnie za pobranie, transport, przechowanie) -- nie znajduję

    Ale to nie jest "odliczenie od podatku" tylko "zaliczenie do kosztów
    uzyskania przychodów"

    --
    Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania,
    że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.

  • 7. Data: 2011-02-03 10:04:52
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    'Tom N' napisal:
    > Nie widzę, tak samo jak nie widzę wspomnienia, ze to nie DG ;)

    A ja widzę. Wspomina o ODLICZENIU OD PODATKU, a nie ZALICZENIU
    DO KOSZTÓW.

    > [1] Ale się przestraszył i już się nie odezwie, bo nie przyszedł dyskutować,
    > tylko po poradę :D

    Albo śledzi wątek ;)

    --
    Pozdrawiam,