  • 1. Data: 2011-03-17 08:55:24
    Temat: upomnienie przerywa bieg przedawnienia???
    Od: Maciej Ślużyński <m...@i...pl>

    Czy możecie mi podać wykładnię prawną, na mocy której (jak stwierdził mój
    oddział ZUS) "upomnienie przerywa bieg przedawnienia"?

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Maciej Ślużyński

  • 2. Data: 2011-03-17 10:11:51
    Temat: Re: upomnienie przerywa bieg przedawnienia???
    Od: "\\n" <n...@m...xy>

    W dniu 17-03-2011 09:55, Maciej Ślużyński pisze:
    > Czy możecie mi podać wykładnię prawną, na mocy której (jak stwierdził
    > mój oddział ZUS) "upomnienie przerywa bieg przedawnienia"?

    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,17,53,348,38
    098,20110220,zasady-ustalania-skladek-na-ubezpieczen
    ia-spoleczne.html

    art. 24 p 5b

    --
    Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania,
    że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.

  • 3. Data: 2011-03-22 11:31:40
    Od: Maciej Ślużyński <m...@i...pl>

    Użytkownik "\n" <n...@m...xy> napisał w wiadomości

    > http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,17,53,348,38
    098,20110220,zasady-ustalania-skladek-na-ubezpieczen
    ia-spoleczne.html

    > art. 24 p 5b

    Przepraszam, ale nie rozumiem...

    Czy wysłanie upomnienia może być traktowane w świetle tej ustawy jako
    "czynność zmierzająca do wyegzekwowania należności"???

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Maciej Ślużyński

  • 4. Data: 2011-03-22 11:42:55
    Od: "\\n" <n...@m...xy>

    W dniu 22-03-2011 12:31, Maciej Ślużyński pisze:

> [...]
    >
    > Czy wysłanie upomnienia może być traktowane w świetle tej ustawy jako
    > "czynność zmierzająca do wyegzekwowania należności"???

    Właśnie tak należy to rozumieć.
    A tak na marginesie, Pani trochę wprowadziła w błąd bo nie "przerywa"
    lecz "zawiesza"

  • 5. Data: 2011-03-22 11:46:28
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-03-22 12:31, Maciej Ślużyński pisze:

    > Przepraszam, ale nie rozumiem...
    >
    > Czy wysłanie upomnienia może być traktowane w świetle tej ustawy jako
    > "czynność zmierzająca do wyegzekwowania należności"???

    A nie?
    Co, Twoim zdaniem, jest taką czynnością?

    --
    spp

  • 6. Data: 2011-03-22 12:15:06
    Od: Maciej Ślużyński <m...@i...pl>

    > A nie?
    > Co, Twoim zdaniem, jest taką czynnością?

    Według posiadanych przeze mnie informacji, na podstawie wyroku
    NSA z 12 lipca 2002r. III SA 285/01

    upomnienie NIE JEST czynnością zawieszającą czy przerywającą bieg
    przedawnienia.

    Wystawienie tytułu wykonawczego i zajęcie konta - tak.

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Maciej Ślużyński

  • 7. Data: 2011-03-22 15:10:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Maciej,

> [...]
    > Czy wysłanie upomnienia może być traktowane w świetle tej ustawy jako
    > "czynność zmierzająca do wyegzekwowania należności"???

    A masz jakąś wątpliwość?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 8. Data: 2011-03-22 15:12:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Maciej,

    > Według posiadanych przeze mnie informacji, na podstawie wyroku
    > NSA z 12 lipca 2002r. III SA 285/01

    W Polsce nie obowiązuje prawo precedensowe...

    > upomnienie NIE JEST czynnością zawieszającą czy przerywającą bieg
    > przedawnienia.
    > Wystawienie tytułu wykonawczego i zajęcie konta - tak.

    W tej, konkretnej sprawie. Możesz próbować walczyć i zapewne wygrasz
    ale nic automatycznie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 9. Data: 2011-03-22 15:44:40
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Ja się podepnę z inne beczki.

    Mamy dłużnika - firma, która kupiła kiedyś u nas usługi (nie okresowe -
    konkretnie chodzi o reklamę w radiu). Dług ma 4 lata. Dłużnik co roku
    potwierdzał nam saldo.
    Szef, z sobie tylko wiadomych powodów, nie ścigał dłużnika. Tzn. jak
    pytałam czy słać ponaglenie, to mówił "nie, ja z nimi pogadam" i tak 4
    lata. Jego pieniądze jego biznes.

    W tym roku nie potwierdzili salda, odesłali z dopiskiem "wyksięgowano w
    związku z przedawnieniem roszczeń" i szef się rozzłościł, bo nie tak się
    umawiali (nie, nie wiem jak się umówili, to był "na gębę", ja tu tylko
    sprzątam).

    Pytanie czy fakt, że dłużnik potwierdzał saldo jest jakimś argumentem,
    że dług się nie przedawnił? Obiło mi się o uszy, że tak, ale nie mogę
    teraz znaleźć, gdzie to czytałam.

    Nie bardzo jest to czynność zmierzająca do wyegzekwowania należności.
    Na druczkach potwierdzeń nie ma nic co mogło by być ponagleniem do zapłaty.

    Ostanie pozytywne potwierdzenie sald mam z lutego 2010. Czy fakt, że
    dłużnik potwierdza istnienie długu (nawet to ostatnie saldo mówi, że
    była wierzytelność ale sobie odpisali) przerywa jakoś bieg przedawnienia?
    Są jakieś szanse w sądzie?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 10. Data: 2011-03-22 15:51:50

    Tue, 22 Mar 2011 16:44:40 +0100, w
    <4d88c3e9$0$2440$65785112@news.neostrada.pl>, Maddy <m...@e...com.pl>
    napisał(-a):

    > Pytanie czy fakt, że dłużnik potwierdzał saldo jest jakimś argumentem,
    > że dług się nie przedawnił? Obiło mi się o uszy, że tak, ale nie mogę
    > teraz znaleźć, gdzie to czytałam.

    http://e-prawnik.pl/biznes/prawo-cywilne/przedawnien
    ie/odpowiedzi/przerwanie-biegu-przedawnienia-potwier
    dzenie-sald.html