  • 1. Data: 2011-03-17 13:12:29
    Temat: Sprzedaz ksiazki ojca - jaka umowe podpisac?
    Od: A <a...@g...com>

    Witam
    Mam taki problem i bede wdzieczna za odpowiedzi.
    Jaka umowe musze podpisac z moim ojcem, ktory napisal ksiazke a
    ktora ja mam sprzedawac w ramach swojej dzialanosci gospodarczej?
    Z gory dziekuje za odpowiedz.
    Pozdrawiam serdecznie
    Monika

  • 2. Data: 2011-03-17 20:33:49
    Temat: Re: Sprzedaz ksiazki ojca - jaka umowe podpisac?
    Od: tajnyagentos <t...@s...tajne.pl>

    W dniu 2011-03-17 14:12, A pisze:
> [...]
    > Jaka umowe musze podpisac z moim ojcem, ktory napisal ksiazke a
    > ktora ja mam sprzedawac w ramach swojej dzialanosci gospodarczej?

    Umowe udzielenia licencji, natomiast nie wiem, jaka forma bylaby
    najkorzystniejsza w takiej sytuacji.

    Chyba najbezpieczenijsza bedzie licencja niewylaczna z mozliwoscia
    wypowiedzenia umowy przez kazda ze stron.

    Od strony ojca taka umowe rozlicza sie podobnie jak umowe o dzielo (ale
    wykazuje jako dochody z praw autorskich). Z tego co pamietam to w
    pierwszym roku eksploatacji dziela przysluguje 50 procent kosztow
    uzyskania przychodow, pozniej juz standardowo.

    Jak od strony dzialalnosci gospodarczej, nie wiem.