    From: tajnyagentos <t...@s...tajne.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sprzedaz ksiazki ojca - jaka umowe podpisac?
    Date: Thu, 17 Mar 2011 21:33:49 +0100

    W dniu 2011-03-17 14:12, A pisze:
    > Witam
    > Mam taki problem i bede wdzieczna za odpowiedzi.
    > Jaka umowe musze podpisac z moim ojcem, ktory napisal ksiazke a
    > ktora ja mam sprzedawac w ramach swojej dzialanosci gospodarczej?
    > Z gory dziekuje za odpowiedz.
    > Pozdrawiam serdecznie
    > Monika

    Umowe udzielenia licencji, natomiast nie wiem, jaka forma bylaby
    najkorzystniejsza w takiej sytuacji.

    Chyba najbezpieczenijsza bedzie licencja niewylaczna z mozliwoscia
    wypowiedzenia umowy przez kazda ze stron.

    Od strony ojca taka umowe rozlicza sie podobnie jak umowe o dzielo (ale
    wykazuje jako dochody z praw autorskich). Z tego co pamietam to w
    pierwszym roku eksploatacji dziela przysluguje 50 procent kosztow
    uzyskania przychodow, pozniej juz standardowo.

    Jak od strony dzialalnosci gospodarczej, nie wiem.