  • Data: 2007-04-02 20:30:13
    Temat: rozpoczynam działalność...-pomocy (długie!!!!!!)
    Od: "Wawi" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    witam...
    jestem zatrudnionana na umwę o pracę,.., oprócz tego od lutego
    otworzyłam działalnośc gospodarczą. W związku z powyższym (jako
    nowicjuszka) mam kilka pytań:
    1) jak obliczyć podatek do zapłaty? tzn mam przychód np. 2000,00 koszt
    500,00, więc dochód do opodatkowania 1500,00 .. i co dalej?. liczę
    podatek (*19%), czy nie, bo nie przekroczyłam dochodu wolnego od
    podatku, (ok. 3013,00 - jak dobrze pamiętam)..
    w miesiącu następnym sumuję koszty i przychody (narastająco, od
    początku roku), i mam przychody: 6000,00, koszty 2000,00 więc dochód
    do opodatkowania 4000,00 minus 3013,00(kwota wolna) =987,00 * 19% =
    187,53 podatek do zapłaty... i minus ZUS (zdrowotne, 7,75%, bo 1,25%
    wliczyłam w koszty) tj. ok. 165,00 = 22,53 (podatek do zapłaty)....
    i tak co miesiąc...narastająco.., obliczam podatek, (po odjęciu od
    dochodu tej kwoty wolnej 3013,00..)?
    2) dotyczy samochodu osobowego... , nie wprowadzonego do ewidencji ŚT.
    (jestem współwłaścicielem).., czy mogę rozpisywać sobie kilometry
    przejechane w związku z prowadzoną działalnością i to mnożyć przez
    współczynnik (0,9..- w zależności od pojemności samochodu)..? czy jest
    jakiś limit na kilometry?, a co z rachunkami za eksploatacje
    ( paliwo, naprawy, ubezpieczenie), muszę je mieć, i czy mogę wrzucać w
    koszty, a jeżeli tak to co?, czy w ogóle nie zbierać rachunku i tylo
    rozliczac w koszty przejechane kilometry?
    3) czy mam obowiązek zgłoszenia mojemu pracodawcy, ze prowadzę
    działalność?, bo on odlicza mi juz ulgę , ok. 45,00 /m-c..., i czy
    wtedy powinien on zaprzestać odliczania tej ulgi.?, a może jest jakiś
    inny powód dla którego powinnam go powiadomić o prowadzonej
    działalności....?

    Wytrwałych bardzo proszę o pomoc i porady...
    dziękuje i pozdrawiam