eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkipyt związane z ewidencjonowaniem środka trwałego - samochód › pyt związane z ewidencjonowaniem środka trwałego - samochód
  • Data: 2010-06-14 20:05:24
    Temat: pyt związane z ewidencjonowaniem środka trwałego - samochód
    Od: "don kichot" <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Witam,

    Prowadzę 1 osobową działalność. Kupiłem niedawno samochód używany,
    sprowadzony z Niemiec.
    Chcę go wprowadzić do firmy jako środek trwały (mój pierwszy).
    Dowodem zakupu auta jest FV Marża.

    Poza tym mam jeszcze 3 dodatkowe dokumenty:

    FV za kontrolę auta w ASO,
    FV za opłatę rejestracyjną,
    potwierdzenie przelewu opłaty recyklingowej (z mojego konta).

    I tu pytanie:
    Czy sprawdzenie tego auta w ASO, jakie wykonałem w dniu jego zakupu
    powinienem ująć jako zwiększenie jego wartości początkowej ,
    czy też bezpośrednio wrzucić to do kosztów uzyskania przychodu? Podobny
    dylemat mam odnośnie autoalarmu który zakupiłem po kilkunastu dniach?

    Czy w ewidencji jaką założę muszę wykazać wszystkie w.w dokumenty, czy tylko
    zasadniczy dokument dotyczący zakupu auta od importera?

    Z góry dziękuję za pomoc



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1