  • 11. Data: 2014-03-19 00:12:04
    Temat: Re: powstać ma Rada ds. Unikania Opodatkowania
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-03-19 00:02, sqlwiel pisze:

    > Do tego nie potrzeba osobnej policji. To jest normalna sprawa karna
    > (częściej o wykr.) o kradzież.
    > W przeciwieństwie to tzw. "praw" autorskich - tutaj, jeśli cwaniaczek w
    > piwnicy trzyma lodówkę i ciągnie prąd z oświetlenia, to komuś innemu
    > ubywa (kasy) i sprawa jest szybka i prosta (o ile porządnie
    > udokumentowano i dowiedziono, dobry administrator potrafi).

    Ale oznacza to że nie ma powszechnego postrzegania jako zrzutki na
    wspólny cel. Niezależnie czy dotyczy to danin na państwo czy na
    wspólnotę, i tak znaczna część (jak nie większość) kombinuje jak
    przerzucić koszty na resztę obywateli.

    Mario

  • 12. Data: 2014-03-19 00:41:03
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2014-03-19 00:12, Mario pisze:

> [...]
    > wspólny cel. Niezależnie czy dotyczy to danin na państwo czy na
    > wspólnotę, i tak znaczna część (jak nie większość) kombinuje jak

    Masz rację, ale miejmy nadzieję, że jednak nie *większość*.
    Spustoszenia dokonane w świadomości i postawach przez komunę potrzebują
    paru pokoleń, aby zanikły.
    Zauważcie proszę drugie znaczenie słowa "podiwanić". Tam jest jeszcze
    gorzej. Tam kradzież jest czymś zupełnie naturalnym.

    A (temat już tu był zdrowo maglowany) ilu z nas ma moralne opory przed
    schowaniem do kieszeni banknotu znalezionego w sklepie na podłodze przy
    kasie? Nie wiemy, ale ja już pewne zmiany na lepsze dostrzegam.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 13. Data: 2014-03-19 01:09:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 Mar 2014, sqlwiel wrote:

    > Do tego nie potrzeba osobnej policji. To jest normalna sprawa karna (częściej
    > o wykr.) o kradzież.

    W 100% się zgadzam.

    > W przeciwieństwie to tzw. "praw" autorskich - tutaj, jeśli cwaniaczek
    > w piwnicy trzyma lodówkę i ciągnie prąd z oświetlenia, to komuś innemu
    > ubywa (kasy)

    A tu umiarkowanie.
    Bo to nie "brak kasy" stanowi kradzież (to mogłoby być wyłudzenie usługi,
    szalbierstwo, ba, prawa intelektualne też są interpretowane przez "brak
    kasy" właśnie), lecz ogólna zasada traktowania energii "tak jak rzeczy".
    Zasada zachowania energii z definicji powoduje, że energia zachowuje
    się "jak rzeczy" (można ją zabrać z p.A do p.B tudzież doprowadzić do
    bezużytecznosci, czyli "zniszczenia") i tak jest traktowana zarówno
    w KC jak i w KK :) (wprost, jawnymi przepisami)

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2014-03-19 06:00:19
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik sqlwiel "nick"@googlepoczta.com ...

    > Masz rację, ale miejmy nadzieję, że jednak nie *większość*.
    > Spustoszenia dokonane w świadomości i postawach przez komunę potrzebują
    > paru pokoleń, aby zanikły.

    Przeceniasz komunę.
    Mnie podatki denerwują najbardziej przez to co sie dzieje obecnie w
    społkach skarbu panstwa itp tworach a nie to co się działo w komunie.

    Widziałes logo "starania się o olimpiadę w Krakowie"? 80tysiecy? I jeszcze
    nikt nie poleciał na krzywy ryj z pracy i dodatkowo nie zapłacił za to z
    własnej kieszeni?

    I takie sytuacje powoduja niechęć do podatków a nie komuna.
    A mozna by ich mnozyć.

  • 15. Data: 2014-03-19 06:00:19
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik hikikomorisan h...@a...pl ...

> [...]
    >
    > Ale na to za ciasne urzednicze glowy nie wpadna.
    >
    > W koncu urzedasy walcza o przetrwanie - wiec robia sobie nowe

    No ale moze ta rada dojdzie do takich własnie wniosków?
    Problem polega na tym, ze prawdopodobnie zaden normalny kraj nie jest w
    stanie konkurowac wysokścia podatków z tzw. rajami podatkowymi.

  • 16. Data: 2014-03-19 09:29:52
    Od: noname <n...@n...pl>

    Hades wrote:

    > I Twoim zdaniem to zly pomysl? Wydaje sie ze chyba dobrze
    [ciach]
    > AM
    Przepraszam, Twój nick w kontekscie wypowiedzi źle mi się kojarzy ;)

  • 17. Data: 2014-03-19 14:18:38
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

> [...]
    > ubywa (kasy) i sprawa jest szybka i prosta (o ile porządnie
    > udokumentowano i dowiedziono, dobry administrator potrafi).

    W piwnicach są liczniki główne i cwaniaki z Administracji razem ze
    swoimi elektrykami i hydraulikami wiedzą jak nabić zdalnie komuś na jego
    licznik.

    --
    animka

  • 18. Data: 2014-03-19 16:43:03
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-03-18, sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com> wrote:

    [...]

> [...]
    > ubywa (kasy) i sprawa jest szybka i prosta (o ile porządnie
    > udokumentowano i dowiedziono, dobry administrator potrafi).

    Czyli nawet w tak małej zbiorowości jest potrzebny dedykowany administrator,
    czyli innymi słowy - urzędnik. To co dopiero mówić o takim zbiorze jakim jest
    państwo?

    A w ogóle o czym to jest dyskusja? Jaki procent budżetu państwa jest przeznaczany
    na mechanizmy urzędnicze? Nie sądzę by był znaczący. Z tego co pamiętam, to taka
    instytucja jak ZUS, na swoje utrzymanie wydaje coś chyba ok 3%? Instytucje finansowe
    które zarządzają środkami często liczą sobie dużo więcej.

    No ale ponarzekać sobie można.

    [...]

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 19. Data: 2014-03-19 17:43:23
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 19.03.2014 16:43, Wojciech Bancer wrote:

    > A w ogóle o czym to jest dyskusja?

    o redukcji ilosci urzednikow wedle tuska

    czyli o ciaglym wzroscie ilosci urzednikow....

    --

    Zgadzam sie placic trzydziesci zlotych abonamentu RTV /czy jak to sie
    nie bedzie nazywac/ ale pod warunkiem, ze znikna z kanalow TV publicznej

    http://wiadomosci.onet.pl/kraj/braun-tvp-nie-utrzyma
    -sie-z-oplaty-audiowizualnej-bez-reklam/5w52l

  • 20. Data: 2014-03-19 18:26:45
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-03-19, hikikomorisan <h...@a...pl> wrote:

    [...]

    > o redukcji ilosci urzednikow wedle tuska
    > czyli o ciaglym wzroscie ilosci urzednikow....

    Świetnie. A wykonują więcej zadań? Są bardziej efektywni?
    To jest bardziej istotne niż proste liczby bezwględne nie sądzisz?
    Ja osobiście wolałbym mieć więcej urzędników niż stać 3h w kolejce,
    bo jest ich za mało.

    I rozumiem, że skoro wyciąłeś resztę mojego cytatu, do doskonale
    zdajesz sobie sprawę że Twoja mityczna redukcja jakiś sporawych
    zysków, czy oszczędności nie przyniesie. Po prostu tak czujesz,
    że musisz się doczepić i tyle. Mniejsza o sens, c'nie?

    Już Ci kiedyś pisałem. Jakbyś nie marnował tyle czasu na szukanie
    dziury w cały, to lepiej by Ci się żyło.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl