    From: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: błędna data wystawienia faktury
    Date: 20 Dec 2005 02:19:52 GMT

    Cześć,

    W listopadzie wystawiłem fakturę (za usługę wykonaną w listopadzie)
    z błędną datą wystawienia w grudniu. Nikt tego nie zauważył w trakcie
    przekazywania sobie papierków i jakiś tydzień temu dostałem prośbę
    o wystawienie faktury korygującej z uwagi na błąd w dacie. Wyczytałem,
    że na taką korektę (tylko data) to wystarczy nota korygująca, którą
    wystawiłem. Mam nadzieję, że dobrze.

    Ale teraz gdzieś mi się obiło o uszy, że w takim razie powinienem
    dochodowy zapłacić za listopad (co jest zrozumiałe), ale VAT za
    grudzień (w dacie noty korygującej). Prawdali to?

    I jak to zaksięgować? Na razie po prostu skasowałem poprzednią
    f-rę i wprowadziłem drugą taką samą, ale z poprawną datą. Wpisałem
    tylko sobie w uwagach, że była skorygowana data. (Inaczej program
    nie chciał jej księgować w listopadzie.)

    A może całkiem inaczej trzeba było zrobić?

    p.

    PS Nie, nie chcieli anulować faktury, co by znacznie uprościło sprawę.
    Pewnie już sobie zaksięgowali. :)