  • Data: 2005-12-22 07:43:18
    Temat: Re: błędna data wystawienia faktury
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 21 Dec 2005, Piotr KUCHARSKI wrote:

    > Tylko co niby ta faktura ma korygować? Ani rabat, ani zmiana ceny,
    > ani zmiana ilości, ani zmiana podatku...

    "inną pozycję".
    W tym przypadku *DATĘ* (błednie wpisaną).
    Co jest nie tak ? Można założyć że czytając rozporządzenie i napotkawszy
    par. 16 przestałeś czytać dalej ?? ;)
    To ci zacytuję z par. 17:
    "§ 17. 1. Fakturę korygującą wystawia się również [...] w razie
    stwierdzenia pomyłki [...] bądź w jakiejkolwiek innej pozycji faktury."

    > No i dobrze. Pójdę do nich i dam im po prostu drugi egzemplarz,
    > z poprawną datą, niech sobie podmieniają. :)

    Nie.
    Zauważ: stan jest taki że oni *zauważyli* błąd (więc potrzebują
    poprawionej faktury), natomiast ty twierdzisz że NIE ZAUWAŻYŁEŚ
    błędu (zresztą wygląda to na prawdę :)).
    No to jak mogłeś zaksięgować ZŁĄ fakturę skoro NIE ZAUWAŻYŁEŚ
    błędu ??
    IMHO "oryginalny" wpis zawierający prawidłowe dane jest poprawny
    i nie ma czego korygować, bo jak ??
    Najwyżej opisać na karteczce dopiętej do korekty dopietej
    do oryginału... :> :)

    > Źle się wyraziłem. Nie zauważyłem w momencie wystawiania, a jak
    > chciałem ją zaksięgować w listopadzie, to program nie pozwolił. :)

    ...no to w tym momencie wystawiłeś korektę :)
    Też nie ma czego korygować, IMHO.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)