  • Data: 2005-12-20 09:10:45
    Temat: Re: błędna data wystawienia faktury
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 20 Dec 2005, Piotr KUCHARSKI wrote:

    > W listopadzie wystawiłem fakturę (za usługę wykonaną w listopadzie)
    > z błędną datą wystawienia w grudniu. Nikt tego nie zauważył w trakcie
    > przekazywania sobie papierków i jakiś tydzień temu dostałem prośbę
    > o wystawienie faktury korygującej z uwagi na błąd w dacie. Wyczytałem,
    > że na taką korektę (tylko data) to wystarczy nota korygująca, którą
    > wystawiłem. Mam nadzieję, że dobrze.

    IMHO nie.
    Podaj podstawę prawną... przepis przewiduje że notę wystawia
    nabywca - wystawca f-rę korygującą.

    > Ale teraz gdzieś mi się obiło o uszy, że w takim razie powinienem
    > dochodowy zapłacić za listopad (co jest zrozumiałe), ale VAT za
    > grudzień (w dacie noty korygującej). Prawdali to?

    IMO nie.
    Powód ? - sprawdź w ustawie kiedy powstaje obowiązek podatkowy.
    Mam pod ręką, zacytuję:
    +++
    4. Jeżeli dostawa towaru lub wykonanie usługi powinny być
    potwierdzone fakturą, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą
    wystawienia faktury, nie później jednak niż w 7. dniu,
    licząc od dnia wydania towaru lub wykonania usługi.
    ---

    > I jak to zaksięgować?

    Hm... Skoro to był *błąd*, to:

    > Na razie po prostu skasowałem poprzednią
    > f-rę i wprowadziłem drugą taką samą, ale z poprawną datą.

    ...IMHO ona tylko tak była księgowana ! ;)
    Niby jak "nie zauważyłeś" (wcześniej) a jednocześnie księgowałeś
    ją w grudniu ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)