  • Data: 2009-06-16 01:08:09
    Temat: VAT w wirtualnym swiecie
    Od: "JacekS" <i...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam miło i przedstawiam swój problem podatkowy bo wydaje mi się ciekawy, a
    nie ukrywam, że zależy od niego los mojej rodziny.

    Zajmuję się handlem wirtulana waluta (możemy ją określić jak wirtulane
    przedmioty) w internetowej grze. Wygląda to banalnie prosto - skupuję ją od
    graczy (osoby fizyczne) płacąc im zwykłymi przelewami lub w ostatecznosci od
    producenta gry. Odsprzedaję ją następnie z zyskiem, powiedzmy 20%, innym
    graczom płacącym mi poprzez dotpay.

    Wszystko działa pieknie dopóki nie wpadne w VAT. Naliczenie 22 procent od
    każdej wpłaty sprawi, że działalność stanie się niedochodowa, a żadnych
    kosztów Vatowskich nie mam.

    Ceny o 22 procent podnieść nie mogę gdyż przestanę być konkurencyjny.

    Szukam wszedzie wyjścia i bez rezultatów. Może Wam coś wpadnie do glowy?

    Ostatnio moje myśli krążą wokół VAT marża, gdyby uznać tę wirtulaną walutę
    za przedmioty kolekcjonerskie... ( towarem używanym chyba waluta wirtulana
    nie jest? Wg ustawy musi to być 'ruchome dobro materialne').

    Dodam na koniec, że rady 'zalóż kolejna firme na żone a unikniesz limitu
    VAT " już znamJ

    Jacek
    gg:1138889