eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiUmowa z płatnością w ratach › Umowa z płatnością w ratach
  • Data: 2007-02-13 16:01:00
    Temat: Umowa z płatnością w ratach
    Od: Maciek <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Witam

    Kiedyś już pytałem o to na grupie, ale nie dostałem odpowiedzi - być
    może nikt nie zauważył, więc spróbuję jeszcze raz ;-)

    Przykładowo podpisujemy umowę np. na wykonanie sieci komputerowej za
    10000 PLN netto. W umowie jest zapisane, że płatności wyglądają np. tak:
    - 2000 PLN netto zaliczki po podpisaniu umowy
    - 3000 PLN netto po wykonaniu pierwszego etapu umowy
    - 3000 PLN netto po wykonaniu drugiego etapu umowy
    - 2000 PLN netto po dokonaniu odbioru końcowego
    Pierwszy etap to np. wykonanie infrastruktury (położenie kabelków),
    drugi to np. konfiguracja stacji roboczych, serwera itp.

    Zaliczka - wystawiamy fakturę, nie odprowadzamy od niej podatku
    dochodowego (czyli jak rozumiem nie księgujemy w KPiR), ale odprowadzamy
    od niej VAT.
    Czy druga i trzecia faktura są traktowane jako kolejne zaliczki, czyli
    nie odprowadzamy od nich podatku dochodowego, czy też traktujemy je jako
    wykonane usługi i zwyczajnie księgujemy?

    --
    Pozdrawiam
    Maciek KPiR, VAT kwartalnie, ZUS, memoriał

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1