eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiUmowa z płatnością w ratachRe: Umowa z płatnością w ratach
  • Data: 2007-02-15 13:41:32
    Temat: Re: Umowa z płatnością w ratach
    Od: Maciek <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    gonia napisał(a):
    >> Czyli jeśli po każdym etapie wystawiam fakturę to można potraktować to
    >> jako częściowe wykonanie usługi i odprowadzić od tego podatek dochodowy?
    > jeżeli tak uzgodniono w umowie to tak
    W umowie ustalono jedynie, że rozliczenia są na podstawie faktur VAT,
    czyli muszę fakturę wystawić, żeby jakieś pieniądze dostać :)

    >> A co z zaliczką? Czy nie powinienem odprowadzić razem z podatkiem od
    >> kwoty za wykonanie pierwszego etapu także części lub całości podatku od
    >> zaliczki?
    > zmierzam do tego, że jeżeli po skończeniu I etapu otrzymasz całość za I
    > etap, to w dalszym ciagu będziesz miał zaliczkowaną jakąś kwotę do
    > przodu. Czyli ta zaliczka, ponieważ pomniejszy zapłatę za ostatni etap,
    > będzie opodatkowana dopiero po wystawieniu faktury za ostatnią część
    > zlecenia. Do tego czasu, z tego co zrozumiałam, pozostaje cały czas
    > zaliczką, która zgodnie z przepisem nie podlega opodatkowaniu
    Czy w związku z tym muszę na fakturach wystawianych po zakończeniu
    pierwszego i drugiego etapu zaznaczać, że została pobrana zaliczka? Coś
    takiego gdzieś wyczytałem, tzn. o obowiązku wymieniania na kolejnych
    fakturach (przed wystawieniem końcowej) numerów faktur zaliczkowych, a
    jakoś nie bardzo mogę sobie wyobrazić jak taka faktura miałaby wyglądać.

    Załóżmy, że umowa jest na 10000+VAT=12200 PLN
    1. Dostajemy zaliczkę: 3000+VAT=3660, wystawiamy fakturę nr 1/2007,
    odprowadzamy tylko VAT.
    2. Po jakimś czasie dostajemy drugą zaliczkę: 4000+VAT=4880, wystawiamy
    fakturę nr 2/2007, wpisując na niej (gdzie?) że wcześniej pobrano
    zaliczkę 3000+VAT i wystawiono fakturę zaliczkową nr 1/2007,
    odprowadzamy tylko VAT.
    3. Wywiązujemy się z umowy
    - wystawiamy fakturę końcową (czyli jak rozumiem zaznaczamy w treści, że
    jest końcowa): 3000+VAT=3660, odprowadzamy VAT oraz zaliczkę na podatek
    ale od kwoty 10000, a nie od kwoty na fakturze, czy też może:
    - wystawiamy fakturę końcową (zaznaczamy, że jest końcowa):
    10000+VAT=12200, ale zaznaczamy, że pobrano zaliczki w wysokości
    7000+VAT=8540, w związku z czym odprowadzamy zaliczkę na podatek od
    kwoty 10000, oraz VAT w odpowiedniej wysokości 2200-1540, czy może robi
    się to jeszcze jakoś inaczej?

    >> Wydaje mi się, że w tym przypadku bezpieczniej będzie odprowadzać
    >> podatek dochodowy po każdym etapie,
    > Tu nie chodzi o bezpieczeńśtwo tylko o moment powstania obowiązku
    > podatkowego.Jeżeli chcesz opodatkować każdą otrzymaną kwotę, masz prawo,
    > nikt głowy z tego powodu ci nie urwie.
    Jeśli zaliczkę na podatek odprowadzę wcześniej, to zapewne masz rację.
    Jeśli jednak bym się spóźnił, np. zakładając (być może niesłusznie) że
    wszystkie faktury to zaliczki i płacąc podatek dopiero po wystawieniu
    końcowej, to pewnie nie byłoby już tak różowo :-)

    --
    Pozdrawiam
    Maciek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1