  • Data: 2007-02-15 11:00:42
    Temat: Re: Umowa z płatnością w ratach
    Od: gonia <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Maciek napisał:

    > Czyli jeśli po każdym etapie wystawiam fakturę to można potraktować to
    > jako częściowe wykonanie usługi i odprowadzić od tego podatek dochodowy?

    jeżeli tak uzgodniono w umowie to tak

    > A co z zaliczką? Czy nie powinienem odprowadzić razem z podatkiem od
    > kwoty za wykonanie pierwszego etapu także części lub całości podatku od
    > zaliczki?

    zmierzam do tego, że jeżeli po skończeniu I etapu otrzymasz całość za I
    etap, to w dalszym ciagu będziesz miał zaliczkowaną jakąś kwotę do
    przodu. Czyli ta zaliczka, ponieważ pomniejszy zapłatę za ostatni etap,
    będzie opodatkowana dopiero po wystawieniu faktury za ostatnią część
    zlecenia. Do tego czasu, z tego co zrozumiałam, pozostaje cały czas
    zaliczką, która zgodnie z przepisem nie podlega opodatkowaniu

    > W umowie wyceniona jest cała usługa, jednak wycenione są też
    > poszczególne etapy (płatności za określony etap są podane procentowo w
    > stosunku do kwoty za całą usługę, czyli np. zaliczka 30%, pierwszy etap
    > 20% itd)

    czyli możemy mówić o częściowym wykonaniu usługi

    > Wydaje mi się, że w tym przypadku bezpieczniej będzie odprowadzać
    > podatek dochodowy po każdym etapie,

    Tu nie chodzi o bezpieczeńśtwo tylko o moment powstania obowiązku
    podatkowego.Jeżeli chcesz opodatkować każdą otrzymaną kwotę, masz prawo,
    nikt głowy z tego powodu ci nie urwie. Jednak dla otrzymującego taką
    fakturę, wydatek nie będzie stanowił kup. Chociaż znalazłam kiedys tez
    ciekawy wyrok, który pozwala zaliczyć zaliczkę w koszty. Nie mam
    zapisanej sygnatury, ale sama teza brzmiała tak:

    1. O uznaniu zaliczki za koszt uzyskania przychodów decyduje uznanie za
    koszt uzyskania przychodów wydatków związanych z zobowiązaniem, których
    część stanowi przekazana zaliczka. W związku z tym uznanie zaliczki za
    koszt uzyskania przychodów w konkretnym roku podatkowym zależeć będzie
    od tego, kiedy zobowiązanie podmiotu, któremu zaliczka została
    przekazana, zostanie wykonane i kiedy za koszt uzyskania przychodów
    uznane zostaną inne wydatki związane z tym zobowiązaniem.

    > początkową zaliczką. Czy odprowadzać od niej podatek dopiero po
    > wykonaniu całej usługi,

    tak bym właśnie potraktowała zaliczkę