  • Data: 2002-02-12 23:50:22
    Temat: Ujemne saldo w raporcie kasowym
    Od: "kptNemo" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Mam pytanie do zorientowanych w temacie (bo ja jestem zielony :-)

    Jest sytuacja, gdy pracownik dokonał zakupu na fakturę dla firmy, wykładając
    własne pieniądze (nie pobrał wcześniej zaliczki). Następnego dnia okazało
    się że w dniu zakupu w kasie firmy nie było wystarczającej ilości gotówki.
    Trzeba było pobrać gotówkę z banku aby zwrócić pracownikowi wyłożone przez
    niego pieniądze.

    Jak taką sytuację wpisać w raporcie kasowym ?
    Jeśli zrobi się to chronologicznie (tj. najpierw wypłata na kwotę faktury, a
    następnego dnia wpłata do kasy z konta bankowego) powstaje jednodniowy
    ujemny stan kasy. Moje biuro podatkowe twierdzi, że jest to niedopuszczalne
    i sugeruje podpisanie umowy pożyczki z pracownikiem co zapewni odpowiedni
    wpływ środków do kasy przed dokonaniem zakupu.

    Czy to jest jedyna możliwość zaksięgowania takiej faktury ?

    Z góry dziękuję za wszelkie sugestie...

    Mariusz