  • 1. Data: 2002-02-12 23:50:22
    Temat: Ujemne saldo w raporcie kasowym
    Od: "kptNemo" <k...@i...pl>

    Witam,

    Mam pytanie do zorientowanych w temacie (bo ja jestem zielony :-)

    Jest sytuacja, gdy pracownik dokonał zakupu na fakturę dla firmy, wykładając
    własne pieniądze (nie pobrał wcześniej zaliczki). Następnego dnia okazało
    się że w dniu zakupu w kasie firmy nie było wystarczającej ilości gotówki.
    Trzeba było pobrać gotówkę z banku aby zwrócić pracownikowi wyłożone przez
    niego pieniądze.

    Jak taką sytuację wpisać w raporcie kasowym ?
    Jeśli zrobi się to chronologicznie (tj. najpierw wypłata na kwotę faktury, a
    następnego dnia wpłata do kasy z konta bankowego) powstaje jednodniowy
    ujemny stan kasy. Moje biuro podatkowe twierdzi, że jest to niedopuszczalne
    i sugeruje podpisanie umowy pożyczki z pracownikiem co zapewni odpowiedni
    wpływ środków do kasy przed dokonaniem zakupu.

    Czy to jest jedyna możliwość zaksięgowania takiej faktury ?

    Z góry dziękuję za wszelkie sugestie...

    Mariusz

  • 2. Data: 2002-02-13 07:13:48
    Temat: Re: Ujemne saldo w raporcie kasowym
    Od: "Pikorska Wiola" <p...@n...polexpo.com.pl>

    kptNemo napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    >
    >Z góry dziękuję za wszelkie sugestie...
    >
    >Mariusz
    >A może zrobić kp do kasy na kwotę pobraną w banku i kw.za fakturę
    wtedy kiedy nastąpiła wypłata czyli wtedy kiedy były już pieniądze w kasie.
    Jolka

  • 3. Data: 2002-02-13 07:42:07
    Od: "Maciek Zarzycki" <m...@p...com>

    Po prostu rozliczyc zaliczke w dniu,
    w ktorym byla juz kasa z banku

    Maciek

  • 4. Data: 2002-02-13 07:54:04
    Od: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)

    On Wed, 13 Feb 2002 00:50:22 +0100, "kptNemo" <k...@i...pl>
    wrote:

> [...]
    >wpływ środków do kasy przed dokonaniem zakupu.
    >
    >Czy to jest jedyna możliwość zaksięgowania takiej faktury ?

    Zrobić tak jak pisze Wiola: przyjąć gotówkę z banku do kasy, a potem
    rozliczyć się z pracownikiem.
    Na pewno w biurze pomyśleli: teraz z papierów będzie wynikać, że firma
    przez dzień korzystała z pieniędzy pracownika, a więc nieodpłatne
    świadczenie, opodatkowanie itd. Ale moim zdaniem trzeba by upaść na
    głowę, żeby się czepiać o te kilkanaście czy nawet kilkaset (w tą
    kwotę nie wierzę) złotych. Ile by było podatku z tego świadczenia,
    10gr?
    Sugeruję rozejrzeć się za innym biurem, które mniej kombinuje. Żeby
    chociaż mądrze...

    Sławomir Dąbrowski

  • 5. Data: 2002-02-14 15:08:36
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik kptNemo <k...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a4c9lb$224

> [...]
    > Jeśli zrobi się to chronologicznie (tj. najpierw wypłata na kwotę faktury,
    > następnego dnia wpłata do kasy z konta bankowego) powstaje jednodniowy

    Ciekawa ta chronologia :-)
    Jak mozesz wyplacic pieniadze jak ich w kasie nie masz?
    Pracownik podpisze KW, ze otrzymal pieniadze ktorych fizycznie w kasie nie
    bylo?
    Interesujace :-))
    To co mu wyplacicliscie?
    Czyzby "superata"?

    Karol

  • 6. Data: 2002-02-14 22:02:18
    Od: "kptNemo" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@b...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > Jak mozesz wyplacic pieniadze jak ich w kasie nie masz?
    > Pracownik podpisze KW, ze otrzymal pieniadze ktorych fizycznie w kasie nie

    No właśnie problem w tym, że pracownik wyłożył swoją własną osobistą gotówkę
    !
    Bo musiał coś kupić żeby zrobić co miał do zrobienia w terenie....

    Następnego dnia kasa fizycznie była i pracownik może podpisać KW z tą datą.
    Ale fakturę mamy z dnia poprzedniego a tego dnia nie było na nią pokrycia w
    gotówce.

    Czy w raport kasowy mogę wpisać datę KW zamiast wcześniejszej daty
    wystawienia faktury i faktycznego zakupu ???

    Czy wyłożenie przez pracownika własnej gotówki jest niedopuszczalne bez
    podpisania jakiejś bzdurnej umowy pożyczki?

    M.

  • 7. Data: 2002-02-15 08:18:10
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <K...@c...pl>

> [...]
    >
    > Czy wyłożenie przez pracownika własnej gotówki jest niedopuszczalne bez
    > podpisania jakiejś bzdurnej umowy pożyczki?

    Wydaje mi się, że jak najbardziej jest możliwe. Jeżeli pojechał w teren, a
    więc był daleko od siedziby firmy, a musiał coś kupić to zapłacił ze swoich.
    Następnego dnia dał fakturę do kasy, a kasa mu wypłaciła pieniądze. Ja nie
    widzę problemu.
    Jak pracownik jedzie na tygodniową delegację, nawet jeżeli bierze zaliczkę,
    ale wydatki są nieoczekiwanie większe (np. zepsuł się samochód służbowy) to
    przecież wypłaci mu się z kasy pieniądze po jego powrocie.
    Kasia