  • 1. Data: 2005-04-23 11:38:44
    Temat: UK - netto czy brutto
    Od: "Marcin" <m...@p...onet.pl>

    Witam

    Czy przychody z umowy o pracę w Wielkiej Brytani wykazuje do PIT-u netto (tyle
    co wpłynęło do banku) czy brutto (według informacji otrzymanej od pracodawcy)?

    Na informacji od pracodawcy w UK mam też kwotę zapłaconego podatku. Rozumiem,
    że wykazuje ja w pozycji 167 w PIT 36?

    Czy w KUP mogę wykazać 30 diet x 32 GBP. Jeżeli tak to jakim kursem? NBP na
    koniec roku?

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2005-04-23 12:49:34
    Temat: Re: UK - netto czy brutto
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Marcin wrote:
    > Witam
    >
    > Czy przychody z umowy o pracę w Wielkiej Brytani wykazuje do PIT-u netto (tyle
    > co wpłynęło do banku) czy brutto (według informacji otrzymanej od pracodawcy)?

    brutto

    > Na informacji od pracodawcy w UK mam też kwotę zapłaconego podatku. Rozumiem,
    > że wykazuje ja w pozycji 167 w PIT 36?

    no nie do końca, radzę ci wpaść do jakieś firmy rozliczającej zarobki
    zagraniczne

    > Czy w KUP mogę wykazać 30 diet x 32 GBP. Jeżeli tak to jakim kursem? NBP na
    > koniec roku?

    nie. 30 diet x 32 GBP nie podlega opodatkowaniu, po prostu o tyle
    pomniejszasz kwotę, którą zarobiłeś. Ona dla US nie istnieje.
    Uwaga te 30 diet to jest zakażdy dzień pracy, czyli jak pracowałeś
    tylko 25 dni, to przysługuje ci tylko 25 diet.

  • 3. Data: 2005-04-23 13:52:06
    Od: "Marcin" <m...@p...onet.pl>

    Dzięki

    Ale wracając do tematu podatku.
    1. Przychody brutto z UK (po odjęciu diet i przeliczeniu na PLN) wykazuje w
    pozycji wynagrodzenia o prace.
    2. Od tego ustalam należny podatek według polskiej skali (wpadam w 30%)
    3. Następnie tak ustalony podatek koryguje o podatek zapłacony w UK (około
    22%).
    4. Różnica to moje zobowiązanie wobec polskiego fiskusa.

    Zastanawiam sie czy tkwi w tym jakiś błąd.

    Będe bardzo wdzieczny za podpowiedź.

    Marcin