  • 1. Data: 2005-04-23 08:58:42
    Temat: Korekta faktury
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Witam,

    mam pytanie/problem

    Wystawilem klientowi fakture, kilka pozycji, kilka tys zlotych.
    Data wystawienia - 1 lutego
    Termin platnosci - 28 lutego
    Klient wieloktotnie zwrocil sie o przedluzenie terminu platnosci,
    tlumaczac sie brakiem funduszy. Przedluzylem, ale zaproponowalem splate
    ratalna, po 20% kwoty calkowitej.
    Klient odrzucil ta propozycje
    Wyslalem wezwanie do zaplaty w polowie kwietnia.
    Klieent zaczal teraz "mataczyc" i negowac pozycje na fakturze (ze tego
    nie zamawial, albo ze tamto jest za drogo)

    Wlsciwie to nie wiem, co mam zrobic? Czy to, ze zaczyna negowac po
    odtrzymaniu wezwanai do zaplaty, a nie zaraz po otrzymaniu faktury
    pozwala mi go np. olac? i zadac tego co jest na fakturze?

    Osobiscie jestem otwarty na sensowne negocjacje. Aby nie stracicklienta
    i odzyskac pieniadze moge pojsc n uklad, ze o ile teraz ureguluje polowa
    naleznosci, to z drugiej polowy odejme powiedzmy 10% "marzy" i wystawie
    fakture korygujaca.

    Niemniej jednak, klient nie chce mi zlozyc pisemnego oswiadczenia, ze
    idzie na ten uklad. W zwiazku z czym przygotowalem juz drugie
    przedsadowe wezwanie do zaplaty. Al ezanim je posle a potem pojde do
    sadu czy do kruka ;) chcialbym zasiegnac Waszej opinii.

    Pozdr

    PS. FUT warning: pl.biznes