  • 1. Data: 2005-04-22 21:06:53
    Temat: zakladanie konta firmowego w banku?
    Od: "Daniel" <x...@d...pl>

  • 2. Data: 2005-04-22 21:08:40
    Temat: Re: zakladanie konta firmowego w banku?
    Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy>

    Daniel napisał(a):
> [...]

    Nie musisz. Bylo o tym niedawno. Mozesz korzystac z dotychczasowego konta

    --
    body {
    name: '|<ońrad Karpieszu>|';

  • 3. Data: 2005-04-22 21:39:31
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to piątek, 22 kwietnia 2005 23:08, gdy | napisał(a) coś na
    pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > Nie musisz. Bylo o tym niedawno. Mozesz korzystac z dotychczasowego konta

    Słyszałem już różne poglądy. ja bym założył konto np. w mbanku. Koszty
    praktycznie zerowe, a mniej problemów.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 4. Data: 2005-04-23 10:22:30
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    |<onrad wrote:
    > Nie musisz. Bylo o tym niedawno. Mozesz korzystac z dotychczasowego
    > konta

    Zalezy do czego!!!!!
    Jesli do placenia podatkow, ZUSow itp. to OK.
    Jesli do OTRZYMYWANIA naleznosci za swiadczone uslugi itp. to nigdy w zyciu.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2005-04-23 10:49:21
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał w wiadomości
    > Zalezy do czego!!!!!
    > Jesli do placenia podatkow, ZUSow itp. to OK.
    > Jesli do OTRZYMYWANIA naleznosci za swiadczone uslugi itp. to nigdy w
    > zyciu.

    dlaczego?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 6. Data: 2005-04-23 11:36:22
    Od: "Daniel" <x...@d...pl>

    wiadomości news:d4d9u4$bce$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał w wiadomości

    dzieki za wszystkie uwagi, czy moze ktos zucic jakas podstawe prawna? Gdzie
    jest zapiasne, ze nie musze? (bo wolabym jednak nie zakladac, to spore
    zamieszanie, po co mi dwa konta).
    pozdr
    daniel

  • 7. Data: 2005-04-23 15:09:54
    Od: "Piter" <p...@p...onet.pl>

    Nie musisz, ale to przypadek niestandardowy, a jak wiadomo w naszym kraju
    większość pracowników, urzędników, itd. przy niestandardowych przypadkach
    się gubi. To tak jak z pieczątką. Niby nie musisz jej mieć, ale spróbuj to
    wytłumaczyć paniom z TP SA, jak będziesz chciał, żeby Ci założyli telefon.
    Najlepiej nie idź pod prąd, tylko jednak załóż sobie to konto ("tak jak
    wszyscy"), na przykład w banku internetowym, gdzie będą Ci je prowadzili bez
    opłat i będziesz miał spokój. Naprawdę.

    Poza tym nie wiem, czy to słuszny argument, niech się wypowiedzą bardziej
    doświadczeni, ale chyba mając dwa konta masz trochę większą swobodę. Nie
    musisz się tak bardzo pilnować z tym, kto i za co wpłaca Ci pieniądze. Bo na
    przykład przelew od ojca na 2000 na konto prywatne nie stanowi problemu. Ale
    jak dostaniesz 2000 na konto, które jest jednocześnie kontem firmowym, to
    nie wiem, czy nie trzeba się z tego tłumaczyć przed US i czy nie zostanie to
    uznane za dochód firmy. Trochę teraz wymyślam, ale wydaje mi się, że osobne
    konto prywatne i firmowe to jednak lepsze rozwiązanie. Po co się potem
    ewentualnie tłumaczyć?

  • 8. Data: 2005-04-23 18:55:36
    Od: "Daniel" <x...@d...pl>

    Użytkownik "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy> napisał w wiadomości

    > Nie musisz. Bylo o tym niedawno. Mozesz korzystac z dotychczasowego konta

    mozesz mi dac namiary na przepisy, ktore tak mowia?

  • 9. Data: 2005-04-23 21:57:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 23 Apr 2005, Daniel wrote:

> [...]
    >+ >
    >+ mozesz mi dac namiary na przepisy, ktore tak mowia?

    Koledzy ci już pisali - że dotyczy to *tylko* twoich płatności
    *osobistych* :) !
    A tak się składa że ZUS, podatek dochodowy z PIT-5/5L oraz VAT (przy
    1-os DG, *nie* przy S.C. !) płaci się najwyraźniej "osobiście"...
    Płaci się je "z powodu DG", ale nie "w ramach DG" - nie ma różnicy
    czy powodem (płacenia) jest DG czy najem...

    Więc wychodzi że to (płacenie ZUS i podatku) *nie jest* prowadzeniem
    DG (jest tylko skutkiem DG :)) - i możliwość korzystania z konta
    osobistego do płacenia ZUS/podatków wynika raczej z *braku* stosownych
    przepisów :) które by takiego manewru zabraniały.

    Natomiast płatności *gospodarcze* powinny iść przez rachunek firmowy.
    IMO - niespełnianie tego warunku grozi:
    - ze strony US "przyczepieniem" się o różne drobiazgi (od pytanie dlaczego
    odsetki od konta *wykorzystywanego w obrocie gospodarczym* nie są
    wykazane jako przychód do pytanie za co jest wpłata od ciotki, skoro
    konto jest "wykorzystywane w obrocie" i dlaczenie nie jest ujęta
    w przychodach KPiR ;>)
    - ze strony banku - możliwością postawienia zarzutu złamania regulaminu,
    wypowiedzenia umowy i konsekwencji ubocznych (debety i kredyty do spłaty
    na wczoraj, lokaty pozrywane...)
    Oczywiście pomijam *duże* wpłaty, kiedy to nieprzepuszczenie ich przez
    "firmowy" rachunek stanowi osobne złamanie przepisów ustawy o swobodzie
    dzialalności...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2005-04-23 21:58:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Apr 2005, Tristan Alder wrote:
    [...]
    >+ Słyszałem już różne poglądy. ja bym założył konto np. w mbanku. Koszty
    >+ praktycznie zerowe, a mniej problemów.

    ...a to swoją drogą. Dobrze gada :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)